بایگانی

بایگانی آبان

کارت پایان خدمت سپاه و مهاجرت

۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۷۷ دیدگاه

این روزها دوستان زیادی سوال کرده اند که ایا داشتن کارت پایان خدمت سپاه پاسداران برای کار مهاجرت مشکل آفرین است؟

پاسخ منفی است و صرف خدمت در سپاه و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی مشکلی ایجاد نمی کند. البته از شما در مورد اینکه در چه رسته ای خدمت کرده اید و وظیفه روزانه شما چه بوده است سوال خواهد شد که آن هم ندیده ام برای کسی مشکل ایجاد کند.

دریافت مزایای دولتی کانادا و ترک این کشور

۲۴ آبان ۱۳۹۲ ۱۰۶ دیدگاه

برای بعضی دوستان قابل هضم نیست که وقتی قرار نیست در کانادا زندگی کنید حق ندارید از مزایای مالی این کشور استفاده کنید. منظور من از مزایای مالی مواردی شبیه Child Tax benefit  بیمه بیکاری بیمه بازنشستگی  بیمه از کار افتادگی و به طور کلی هر کمک دولتی که بر اساس قانون به شهروندان و یا افرادی که اقامت دایم دارند تعلق می گیرد.

در همه این موارد شرط استفاده از آنها مطابق قانون روشن شده است. شرط مشترک بین همه آنها این است که فردی که از این مزایا استفاده می کند در خاک کانادا زندگی کند. به دیگر سخن کسی که در کانادا نیست حق استفاده از این مزایا را ندارد.

ادامه ی نوشته

وضعیت بسیار مناسب سوپر ویزا

۲۳ آبان ۱۳۹۲ ۱۴ دیدگاه

به نظر می رسد تنها برنامه آقای جیسن کنی که تاکنون کار کرده است و مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکرده همین سوپر ویزا است برای پدران و مادرانی که فرزندانشان در کانادا زندگی می کنند. درخواست سوپر ویزا این روزها به ندرت رد می شود.

اطلاعات بیشتر در سایت پارس کانادا هست اینجا بخوانید

نامه های رسیده کنپارس تا ۲۵ اکتبر هم در سایت پارس کاناد به روز شد

۱۳ آبان ۱۳۹۲ ۳۱ دیدگاه

از تبعات سفر عقب ماندن از به روز کردن صفحه نامه ها بود که امروز با یک هفه تاخیر انجام شد

نامه های هفته پیش هم به زودی خواهد آمد

Categories: دسته‌بندی نشده Tags:

بازگشت از سفر سه هفته ای و کارهای مانده

۱۳ آبان ۱۳۹۲ ۱ دیدگاه

بعد از سفری پر فشار کاری به مونترآل برگشته ام و حجم قابل توجهی کار منتظر من است. در مورد وبلاگ هم چندین مطلب دارم که به تدریج خواهم نوشت بیش از ۱۰۰ کامنت پاسخ نداده هم هست که ضمن پوزش درخواست فرصت دارم تا یکی دو روزه دیگر همه پاسخ می گیرند.

Wedge or Boomerang

۳ آبان ۱۳۹۲ Comments off

 

Ali Mokhtari

 

Unstable Government of Ms. Marois and her Voracity because of Hallucination

You have read in the news that the Quebecois government led by Ms. Pauline Marois has done another extraordinary thing and this time, as usual, caused another problem for which it offered an innovative solution. This time, there is a controversy over the “Quebec Charter of Values” and it is a shame to implement some of its sections in the multicultural society of Quebec. The fact that people carrying any religious signs are not allowed to work in governmental and public sectors is actually depriving a part of the society of being present in the public arena. The author believes that this charter is definitely against human rights and the freedom of religion. ادامه ی نوشته

بانک TD و ادامه نقض حقوق ایرانیان – به این بانک اعتماد نکنید

۱ آبان ۱۳۹۲ ۳۲ دیدگاه

به تازگی اطلاع یافتم که بانک TD امکان دسترسی به حسابهای این بانک از ایران را مسدود کرده است بنابراین دوستانی که در بانک TD حساب دارند در سفر به ایران امکان دسترسی آنلاین به حساب خود در  این بانک را ندارند.  اگر در ایران هستید و بخواهید حساب خود را در کانادا در بانک TD چک کنید پیغامی دریافت می کنید مبنی بر اینکه از کشوری ممنوع به سایت این بانک وصل شده اید. جالب این است که به صفحه اصلی این سایت می توانید وصل شوید ولی به محض اینکه دگمه لاگین به حساب خود را بزنید این پیام که تصویر آنرا در زیر می بینید ظاهر می شود. این در حالی است که دیگر بانکهای کانادایی مشکلی از این جهت ندارند و شما می توانید بدون مشکل حساب خود را در بانک رویال نشنال و دیگر بانکها چک کنید.

این بانک مدتهاست که حساب بسیاری از ایرانیان را به بهانه های واهی و گاه بدون هر گونه توضیحی بسته است که پیش از این به آن پرداخته ایم. تلاشهایی هم در این ارتباط صورت گرفت که البته بیشتر به دلیل عدم انسجام و همدلی جامعه ایرانی به جایی نرسید. در این ماجرا بسیاری از ایرانیان با ایراد اتهامات واهی و از سر نادانی به آنانکه حسابشان بسته شده بود به تیم خودی گل زدند و توجیه گر این رفتار بودند که جای تاسف است. ادامه ی نوشته