بایگانی

بایگانی مهر

رادیو کانادا صدای متقاضیان ایرانی (پرونده های مانده در آنکارا) را انعکاس داد

۲۶ مهر ۱۳۹۲ ۴۸ دیدگاه

آقای بهادر خان ذبیحیان خبرنگار ایرانی کانادایی صدای متقاضیان ایرانی که پرونده آنها در آنکارا مانده است و با تاخیر بی مورد اداره مهاجرت مواجه شده است انعکاس داد. بهادر به درستی از فرصتی که متقاضیان با گذاشتن یک پتیشن آنلاین ارسال ایمیل و نیز استفاده از توییتر و فیسبوک در خصوص وضعیت پرونده ها در آنکارا ایجاد کرده بودند استفاده کرده و در تماس مستقیم با برخی متقاضیان هم بوده است.

این نکته که آنکارا در پی تماسهای متعدد و کمپین آنلاین متقاضیان با لحن تندی آنها را از ارسال پیامهای پیاپی در این زمینه بر حذر داشته بود و این بهانه مناسبی برای برجسته کردن موضوع برای یک روزنامه نگار حرفه ای است.

بهادر در واقع رسما خبرنگار نشریه Devoire است و  از زمان انتشار گزارش مربوط به همین موضوع در روزنامه Lapresse دست کم سه بار با من تلفنی صحبت کرده است و په شدت یپگیر وضعیت رسیدگی به پرونده ها و جزییات شرایط رسیدگی در آنکارا بود.

بهادر به سختی پارسی صحبت می کند ولی نگرانی اش برای هموطنانش قابل تقدیر است. توجه داشته اشیم که موضوعاتی از این قبیل مورد توجه افکار عمومی کانادایی ها نیست و درگیر کردن مطبوعات و رسانه ها در این موضوعات آسان نیست از اینرو تلاش متقاضیان و نیز همت بهادر به طور مضاعف تحسین برانگیز است. 

این هم گزارش بهادر خان در سایت رادیو کانادا 

Les candidats à l’immigration ne doivent plus envoyer de tweets au ministre Alexander

 

The immigration applicants should not send tweets to Minister Alexander

سفر کاری در شهر زیبای استانبول

۲۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۱ دیدگاه

چند روز گذشته را در استانبول بوده ام و سخت مشغول کار البته گاه گاه ایمیلها و کامنتها را هم رسیدگی کرده ام. فردا کارم تمام است و راهی هستم.

نکته جالبی که این روزها در استانبول به آن برخوردم و با وجود سفرهای متعدد به آن دقت نکرده بودم کار شبانه روزی آرایشگاهها در نقاط مرکزی شهر است. این بار مراجعه به آرایشگاه را در ساعت ۳ نیمه شب تجربه کردم. جالب اینکه مجبور شدم در صف انتظار هم بنشینم.

این هم عکسش: ادامه ی نوشته

ماجرای مجوز انتقال پول وزارت خارجه کانادا برای ایرانیان

۱۸ مهر ۱۳۹۲ ۲۲ دیدگاه

می دانید که بر اساس مقررات (به جرات می توانم ادعا کنم) احمقانه تحریم اقتصادی کانادا علیه ایران ساکنین ایران نمی توانند به کانادا پول انتقال دهند و موسسات کانادایی هم نمی توانند به اتباع ایران که در ایران هستند خدمات ارایه کنند. البته افرادی که قبل از نوامبر ۲۰۱۱ پرونده مهاجرت باز کرده اند در ارتباط با پرونده سرمایه گذاری خود مشکلی ندارند ولی دیگران باید مجوزی را از وزیر خارجه کانادا دریافت کنند. این مجوزها درخواست شده اند ولی مدتهاست بی پاسخ مانده است. تا آنجا که من می دانم از آوریل ۲۰۱۲ به بعد مجوزی نیامده اکر هم آمده من درجریان نیستم.

بعد از مدتها پیگیری دیروز بالاخره یک پیام از کسی که مسوول این پروند ها هست دریافت کردم که در پاسخ به یکی از دهها ایمیل پیگیری من گفته بود این مجوزها را باید شخص وزیر بدهد به این دلیل زمان بر است. من هم در پاسخ گفتم که زمان انتظار باید منطقی باشد و نمی توانید افراد را در خلا نگهدارید. یک طعنه هم زدم که بر می گشت به نگرانیهای ابراز شده آقای وزیر اینجا و آنجا در مورد نقض حقوق بشر در ایران و گفتم تصور می کنم ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که ایشان در مورد حقوقشان نگرانند پس حداقل در حوزه کار خود مردم را آزار ندهید. البته چیزی نزدیک به این و نه دقیقا همین کلمات. مهم اشاره به سیاست دوگانه آقای وزیر بود که به خوبی انجام شد. ادامه ی نوشته

مشخصات دقیق عکس مناسب برای کارت PR

۱۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۹ دیدگاه

در مورد پاسخ به کامنتها می دانم که عقب مانده ام. پاسخ می دهم

می دانید که برای کارت اقامت باید عکس شما مشخصات خاصی را داشته باشد. گاه عدم رعایت این مشخصات می تواند باعث تاخیر در صدور کارت شما بشود به خصوص آنانکه خاک کانادا را ترک می کنند و مجبورند به دلیل نداشتن کارت برای برگشت رنج سفر آنکارا را برای دریافت برگ سفر از سفارت کانادا بر خود هموار کنند.

مشخصات دقیق عکس در این فایل پی دی اف قابل دسترسی است و می توانید با پرینت آن و به همراه داشتن این مشخصات عکاس را برای گرفتن عکس دقیق کمک کنید.

ادامه ی نوشته

فایل نامبرهای جدید پرونده های قدیمی

۱۲ مهر ۱۳۹۲ ۷۷ دیدگاه

بسیاری از دوستان احتمالا تاکنون فایل نامبر جدید برایشان صادر شده است و سوال ایجاد شده است که داستان چیست.

نکته مهمی نیست. اداره مهاجرت سیستم الکترونیک خود را تغییر داده است و نرم افزار جدیدی را از چندی پیش استفاده می کنند. افرادی که فایل نامبر آنها با B شروع می شود این ایمیل را دریافت می کنند و یک فایل نامبر جدید با E دریافت می کنند.

پرونده شما را در نرم افزار قدیم بسته می شود و اطلاعات به سیستم جدید منتقل می شود.

Publishing a periodical in the Iranian community abroad:Love or Madness

۱۲ مهر ۱۳۹۲ Comments off

It is obvious that conducting cultural activities in the Iranian community abroad seems like madness. The members of our community, even the most educated ones, do not practically support the kinds of activities which do not require any motives other than love and passion. I am certainly not talking about pure commercial activities which seem cultural as they do not need that much support, but the group of media that focus on content and are more than just advertising packages or flyers.

Our lack of interest in studying and the profound difference of opinions among the members of the Iranian community outside the country are among many reasons why Farsi-speaking media are not supported. This difference of opinions is partly because of political fluctuations of the last few years, which is understandable, and partly due to different viewpoints in non-political areas, which is beyond the scope of this writing.

Aside from being overlooked and neglected by the majority of the members of the Iranian community, Farsi-speaking media are constantly attacked by those who consider them in conflict with their opinions and taste. Sometimes, these attacks even lead to false accusations and name-calling, as if these attackers were facing their enemies and therefore had no limitations to their hatred and hostility towards these media. ادامه ی نوشته

بالاخره تموم شد

اعتصاب سفارتخانه ها پایان یافت

مطلب را اینجا بخوانید 

اظهار نامه مربوط به غیر همراه کردن فرزند و یا همسر

دوستی از من خواسته بود در مورد متن اظهارنامه ای که اداره مهاجرت از متقاضیانی که همسر و یا فرزند خود را از پرونده خارج می کنند در دسترس قرار دهم. خلاصه کلام اینکه اگر کسی فردی از افراد خانواده را از پرونده خارج کند و به طور کامل پرونده آن عضو بررسی نشود (به تعبیر قانون آن عضو examined نشود) بعدها امکان اسپانسر کردن آن عضو نیست

متن به شرح زیر است ادامه ی نوشته

سرویس پیک اپ ویزا از آنکارا به صورت هفتگی

پیک کنپارس از این پس هر هفته امکان دریافت ویزای شما را ار سفارت کانادا در آنکارا دارد.

در صورت تمایل با شماره ۲۲۰۲۵۰۸۴ تماس بگیرید.

مهلت ارایه نمره زبان پرونده های کبک ۱۲ماه و ۱۸ ماه

مطلب مفصلی در سایت پارس کانادا در این خصوص نوشته ام که توصیه می کنم بخوانید. این مطلب در اینجا در دسترس است