بایگانی

بایگانی مرداد

متقاضی مهاجرتم و باردار شده ام: باید اطلاع دهم؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰ دیدگاه

این سوالی است که بارها از سوی افرادی که پرونده مهاجرت در سیستم اداره مهاجرت کانادا دارند  از من پرسیده شده است.

پاسخ منفی است بارداری تغییر وضعیت خانوادگی نیست که به اداره مهاجرت اطلاع داده شود. هر زمان فرزند دلبندتان متولد شد آنگاه موظفید اطلاع دهید.

پاسخ به یک سوال متداول: معافیت پزشکی از سربازی و اثر آن در مهاجرت

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۳۲ دیدگاه

دوستی نوشته است:

با توجه به اهمیت پرونده سلامت پزشکی(مدیکال)آیا داشتن کارت معافیت پزشکی خدمت سربازی من را در این بخش مهم دچار مشکل نمیکنه؟ بنده در آستانه اعزام به خدمت هستم به علت صافی کف پا شاید امکان استفاده از معافیت پزشکی برای بنده باشه ولی اگه بدونم بعدا تاثیر منفی در پرونده مهاجرتم خواهد داشت برای معافیت اقدام نمی کنم و به صورت عادی میرم تا مشکلی پیش نیاد.ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی بفرمایید.

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

مواظب اطلاعات آنلاین خود باشید

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۴ دیدگاه

مطلبی در سایت پارس کانادا در این زمینه منتشر کرده ام که می توانید اینجا بخوانید

فعال شدن مجدد شرکتهای متقلب مهاجرتی در اصفهان

۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ۱۳ دیدگاه

شنیده ام که شرکتهای متقلب در اصفهان دوباره فعال شده اند و با پیشنهاد ارایه مدارک تقلبی در شرایط سخت کنونی قربانی می گیرند. دوستان اصفهانی به این مطلب توجه کنند و آن دوستانی که از آنچه پیش از این گذشته است اطلاع ندارند با سرچی در همین وبلاگ و نیز وب سایت پارس کانادا پستهای مربوطه را مطالعه کنند.

بعد از آن ماجرای دو سال پیش که حداقل دو مجموعه بزرگ مهاجرتی در اصفهان به دلیل تقلب گسترده آبروی ایرانیان را نزد دولت کانادا بر باد دادند و شرایط سختی را برای افراد واجد شرایط ایجاد کردند دیگر حنای آنان نزد دولت کانادا و کبک رنگی ندارد. دوستان اصفهانی متقاضی می دانند که حتی اکنون نیز هر مدرک دانشگاهی از اصفهان ارایه شود و یا هر گونه لینکی که با این شهر برقرار شود حساسیت افسران را بیشتر می کند. من متاسفم از اینکه شهر مورد علاقه من نامش به جای همراه شدن با فرهنگ و تمدن و علم و  هوشمندی با تقلب همراه شده است.

من در طول یکی دو سال گذشته با قربانیان این شرکتها زیاد در تماس بوده ام بسیاری از آنان حتی نمی دانسته اند که این مجموعه ها قصد ارسال مدارک تقلبی دارند دوست عزیزی به نام آقای گ که در شرایط بی نظیری بوده است به آنها مراجعه کرده و آقای متقلب بدون اطلاع وی از شرکتی موهوم سابقه کار اضافی محض محکم کاری ارایه می کند.

ادامه ی نوشته

سوالات و کامنتهای بی پاسخ

۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ۸۰ دیدگاه

دوستان عزیزی که کامنت گذاشته و منتظر پاسخ هستند توجه کنند که تا شنبه شب همه را پاسخ خواهم گفت لطفا کامنت تکراری و پیگیری نگذارید امروز تعداد کامنتهای پاسخ نگرفته ۱۰۰ است یکی دو روز آینده را هم فرصت دهید خدمت شما هستم

Categories: دسته‌بندی نشده Tags:

شکایت کبکی ها از وزیر مهاجرت به کجا رسیده است

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۳ دیدگاه

دوستانی که در شکایت شرکت داشته اند البته این اطلاعات را از طریق وکلای پرونده احتمالا دریافت کرده اند.

تا آنجا که من در جریان قرار گرفتم وزارت دادگستری فدرال تمام تلاش خود را برای وقت کشی در این زمینه بکار گرفت به گونه ای که پروسه ساده انتخاب دو پرونده نمونه برای نمایندگی گروه نیروی متخصص و گروه سرمایه گذاران که می تواند به هفته ای سامان یابد را بیش از سه ماه طول داد و هر روز به بهانه ای و دلیلی کار را به فردا می فکند. این البته چندان عجیب نیست و با سیاستهای دولت هارپر که عملا پای کار همه ارزشهای دموکراتیک و حاکمیت قانون ایستاده است همخوانی دارد.

در هر صورت از سوی وزارت مهاجرت با توجه به در جریان بودن رسیدگی به این پرونده ها در پاریس و اینکه برخی از آنها حتی ویزا هم گرفته اند از وکلا خواسته شده موافقت کنند برای مدت معینی که بعید می دانم بیش از سه ماه باشد پرونده مسکوت بماند به شرط اتمام رسیدگی به همه آنها و اگر این کار ظرف این مدت انجام نشود پرونده دوباره به جریان بیفتد.

در مورد سرمایه گذاران در مدارکی که وزارت مهاجرت ارسال کرده است و از طریق دادگاه به دست وکلا رسیده نکته جالبی روشن شده که استدلال اداره مهاجرت برای تاخیر رسیدگی و بهانه همیشگی نیاز به زمان برای بررسی وضعیت امنیتی و …. که شاه بیت بهانه هاست را از دست آنها گرفته است و آن اینکه روشن شده تعدادی از پرونده ها هنوز در سفارت خانه مربوطه حتی باز هم نشده بوده است و این حقیقت تلخ همه بهانه ها را از دست اداره مهاجرت گرفته است. پرونده این گروه در آستانه ورود به رسیدگی است.

جالب اینکه اخبار در این خصوص مستقیما از سوی وکلای پرونده به افراد ابلاغ می شود و این یادداشت را تنها برای اطلاع دیگر دوستان که در این زمینه می پرسیدند نوشتم.

تقدیر از همراهی و اعتماد موکلین کبکی کنپارس

۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳ دیدگاه

همراهان من در این وبلاگ می دانند که چندی پیش مشکلی پیش آمد که حداقل برای چند ماهی مرا از اینکه شخصا موکلین کنپارس را در برابر اداره مهاجرت کبک نمایندگی کنم محروم کرد. اینکه این مشکل چگونه پیش آمد را پیش از این توضیح داده ام و می توانید اینجا بخوانید.

اتفاق خوشایندی نبود ولی جلوه های زیبایی نیز آفرید. همراهی موکلین عزیز بنده برای من بسیار با ارزش بود و من از تک تک این دوستان که با همراهی و اعتمادشان مرا شرمنده کردند تشکر می کنم. از بسیاری از این دوستان پیامهای محبت آمیز دریافت شد و به دلیل توام شدن آن با فشار کاری شدید ناشی از مصاحبه های سرمایه گذاری در استانبول و موتترآل و عدم حضور مستمر من در فضای مجازی برخی نگران شده و از حال من می پرسیدند. به نظر این اتفاق مرا به بسیاری از این عزیزان نزدیکتر کرد. برای من دوستان موکلم شماره و عدد و پرونده نیستند و من به دوستی یک یک آنها مفتخرم.

در میان صدها موکل من تنها کمتر از ۴ درصد آنها هنوز برای امضای مندیت برای دیگر همکاران کنپارس مراجعه نکرده اند که از آنها می خواهم همراهی کنند. همکاران من تلاش کرده اند با همه تماس بگیرند و نیز به روشهای مختلف توضیح داده اند که کوتاهی در این زمینه می تواند زیانهایی برای خود آنها داشته باشد که ما به آن راضی نیستیم. از این دوستان نیز پیشاپیش سپاسگزارم.

بر من پوشیده نیست که این عدم همراهی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی را تنها فرصت آمدن نبوده است و کار و زندگی و گرفتاریهای روزانه فرصت این کار را به آنها نداده است و امروز و فردا شده است. این وضعیت کاملا قابل درک است. برخی دیگر اما از جوسازی بدخواهان تاثیر گرفته اند. پیش ازاین از تلاش بدخواهان در بدنام کردن کنپارس گفته ام و نیاز به تکرار نیست. تعجب هم البته ندارد و موضوع کاملا طبیعی است. نمی توان با مردم صادق بود اطلاع رسانی کرد و همچنان محبوب کلاهبرداران و شیادان بود.طبیعی است اگر همین زخم خوردگان با هویتی پنهان تمام تلاش خود را در انتقام گیری به کار گیرند و تخم تردید در میان افراد بپاشند. بنایم نیست که آنچه را اینجا و آنجا شنیده ام مطرح کرده و پاسخ دهم اما برای معدود دوستانی که هنوز مراجعه نکرده اند نکات زیر را اگر چه تکراری باز می نویسم:

ادامه ی نوشته

برای اقدام به مهاجرت نیاز به وکیل و مشاور دارم یا خیر

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ۴۴ دیدگاه

این سوال زیاد مطرح می شود که  ؛قصد اقدام برای مهاجرت دارم. آیا نیاز به داشتن وکیل و یا مشاور هست یا خیر؟ به این سوال پاسخهای متعددی با انگیزه های متفاوت داده می شود که برخی از آنها را من در پی آورده ام:

۱- از نگاه قانونی البته الزامی نیست و هر کس می تواند خود اقدام کند

۲- از نگاه فردی که در این زمینه به صورت حرفه ای مشغول کار است ممکن است پاسخ این باشد که بهتر است بگیرید اما هر استدلالی برای شما بیاورد با این پیش قضاوت که به مصلحت کسب و کار خود سخن می گوید روبرو می شود

۳- از آن دو نگاه که بگذریم دو دسته از افراد بی غرض به این سوال پاسخ می دهند. آنها که داشتن وکیل و یا مشاور مجرب را تجربه کرده اند و  آنها که تجربه نکرده اند

– آنها که تجربه کرده اند و این تجربه را مثبت یافته اند و مثلا می دانند در بزنگاهی داشتن آن فرد حرفه ای در کنار خود به نفع آنان تمام شده است عموما توصیه به داشتن وکیل می کنند

– آنها که تجربه کرده اند ولی به هر دلیلی تصور می کنند خدمات شایسته و مورد انتظار دریافت نکرده اند توصیه می کنند که وکیل نگیرید

– آنها که داشتن وکیل را تجربه نکرده اند و خود اقدام کرده اند و در اقدام خود هم موفق بوده اند توصیه می کنند وکیل نگیرید ؛ما نگرفتیم و مشکلی نبود؛

– آنها که داشتن وکیل را تجربه نکرده اند و خود اقدام کرده و با مشکل مواجه شده اند البته در درستی کارشان شک دارند و گاه آرزو می کنند کاش کسی را در کنار خود داشتند

۴- در این میان دسته دیگری هم هستند آنها که مغرضانه و برای تخریب جامعه حرفه ای وکلای مهاجرت با طرح استدلالهایی به ظاهر آراسته سعی می کنند افراد را به نداشتن وکیل سوق دهند و از زدن هر گونه اتهام نیز به این افراد رویگردان نیستند و البته نام خود را هم مخفی می کنند. برخی از همین دوستان را دیده و یا شنیده ایم که میان بر زده و با ادعای فراوان افراد را به دریافت خدمات ارزان غیر مجاز و البته غیر حرفه ای خود ترغیب می کنند و با تخریب افراد حرفه ای به دنبال نمدی برای کلاهشان هستند.

در هر صورت اگر این سوال را مطرح کرده باشید احتمالا به خصوص در فضای مجازی یک و یا چند نمونه از این پاسخها را گرفته اید.

اما نظر من ……………و البته نه به عنوان فردی که در این زمینه فعال است بلکه به عنوان دوستی که می دانم بسیاری از شما خوانندگان به بی غرضانه نوشتنم واقفید و می دانید که برای این نمی نویسم که فردا شما را در دفترم منتظر عقد قرارداد ببینم. نه در مورد این مطلب و نیز در مورد دیگر مطالبی که خود قلمی می کنم هرگز به این فکر نبوده ام:

ادامه ی نوشته

امتیاز برخی رشته ها در کبک تغییر کرد

۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۷۲ دیدگاه

در مورد آن خواهم نوشت.

 

لیست را اینجا ببینید  

در مورد سابقه بیمه های غیر واقعی و مشکلات آن

۷ مرداد ۱۳۹۲ ۸۹ دیدگاه

در این مورد در سایت پارس کانادا مطلبی نوشته ام که خواندن آنرا توصیه می کنم. اگر سوالی بود کامنت بگذارید

مطلب اینجاست