بایگانی

بایگانی فروردین

برنامه جدید فدرال و یک سوال تکراری

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ ۲۸ دیدگاه

این روزها را در استانبول می گذرانم و بسیار مشغولم. مصادف شدن این سفر با اعلام لیست جدید فدرال هم فشار را بیشتر کرده است. این یکی دو روزه سوالی بسیار تکراری دریافت کردم . برخی از متقاضیان کبک با توجه به اینکه امکان اقدام فدرال برایشان فراهم شده است می پرسند ایا می توانند پرونده فدرال هم زمان هم داشته باشند و برخی دیگر حتی سخن از بستن پرونده کبک و باز کردن فدرال می کنند.

در مورد داشتن دو پرونده هم زمان پیش از این در این وبلاگ گفته ام که می توانید اینجا بخوانید

در پاسخ به افرادی که می خواهند پرونده کبک را به امید فدرال ببندند هم به شدت توصیه می کنم چنین نکنند. این برنامه فدرال است و زیر نظر جیسون خان کنی و اصلا به آن اعتمادی نیست گذشته از اینکه جدید است و راه نرفته.

موفق باشید

موج جدید ایمیلهای کلاهبرداری: این بار پیشنهاد شغل

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ۳۳ دیدگاه

تماسهایی داشته ام در مورد اظهار نظر در مورد ایمیلهایی که افراد دریافت می کنند و به آنها وعده کار در کانادا و یا دیگر کشورها داده شده است. این ایمیلها در نمونه هایی که من دیده ام از سوی هتلها و رستورانها ارسال شده است و کمی دقت روشن می سازد که کاملا غیر واقعی هستند. گاه به همراه ایمیلها اسکن نامه هایی است که در سربرگ آن موسسه نوشته شده و به پیوست راهنمای اقدامات بعدی هم آمده است. جالب این بود که برای تماس با اداره مهاجرت کانادا هم در یکی از آنها یک نشانی ایمیل یاهو گذاشته بودند.

عکس تزیینی است

دوستان دقت کنند که این ایمیلها جعلی است و برای دریافت اطلاعات شخصی و در مراحل بعدی دریافت پول و کلاهبرداری طراحی شده اند و به هیچ وجه به آنها پاسخ ندهید. منشا این ایمیلها هم اصلا کانادا نیست و نمی تواند باشد نگاهی به آنها برای کسی که تجربه زندگی در کانادا را دارد روشن می کند که طراح آن ایمیل کانادا را نمی شناسد و اطلاعاتی ناقص از اینجا و آنجا سر هم کرده است. ادامه ی نوشته

فردا طوفان برفی به مونترآل می رسد

۲۳ فروردین ۱۳۹۲ ۹ دیدگاه

مدتی بود هوا گرم شده بود و دو ر و بر ۱۰ درجه بالای صفر می چرخید. قرار است طوفانی که سراسر آمریکا را طی کرده و کالیفرنیا را هم نواخته است به مونترآل برسد. صحبت از ۲۰ سانتی متر برف است و … البته بعید می دانم به بدی آنجه می گویند باشد. عکس زیر را روز اول فروردین گرفته ام. این روزها اما برفها همه آب شده اند. امیدواریم دوباره برف نماند.

 

در غم عزیزان هموطن زلزله زده بوشهری شریکیم

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ۲ دیدگاه

بسیار از شنیدن خبر زلزله و قربانی شدن هموطنان متاسف شدم . برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی دارم و برای رفتگان امید رحمت.

ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ ۲۸۷ دیدگاه

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود. ادامه ی نوشته

برنامه کارآفرینی جدید فدرال که Start Up خوانده شده پرونده می پذیرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۲ ۴۵ دیدگاه

در مورد این برنامه که از اول آوریل باز شده است در سایت رسمی شرکت کنپارس یعنی www.canpars.ca نوشته ام که می توانید اینجا بخوانید

این ویزا برای کسانی طراحی شده است که ایده خلاقانه ای دارند که می تواند بازده تجاری داشته باشد. تشخیص این موضوع هم به عهده موسساتی است که معرفی شده اند و این موسسات در حقیقت کارشان سرمایه گذاری برای ایده های جدید است. اینکه تا چه حد این برنامه موفق باشد نمی دانم چون برنامه جدید است و راه نرفته.

بسیار با من تماس گرفته می شود و افراد با ادعای اینکه ایده و طرح نویی دارند می پرسند امکان مهاجرت هست یا نه. تا دیروز نبود ولی امروز هست اما نه هر ایده ای. به نظر من حداقل سه خصوصیت مهم باید در نظر گرفته شود تا ایده قابل اعتنا باشد: ادامه ی نوشته

نگاهی به باورهای غلط در مورد مهاجرت

۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰۱ دیدگاه

این روزها خوشبختانه تعداد افرادی که مدیکال و ویزا می گیرند کم نیست و بسیاری از آنان لطف دارند و مشکلات و سوالات خود را از طریق وبلاگ و یا ایمیل با ما در میان می گذارند. بسیاری از از سوالات به تدریج در وبلاگ پاسخ گرفته اند ولی همچنان مطرح می شوند بیشتر به این دلیل که دوستان لطف کافی برای خواندن مطالب وب سایت ندارند و قبل از بررسی کافی و گشتی برای یافتن پاسخ سوال پرسشی تکراری مطرح می کنند. آنچه که گاهی البته می توان گفت آزار دهنده است باورهای غلطی است که در جامعه وجود دارد و گاهی حتی دوستانی که خواننده مطالب هم هستند ولی دقت کافی نداشته اند در دام خود می اندازد. این گزاره که <یکی از دوستانم که چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است می گوید ……> بسیار شنیده می شود.

ادامه ی نوشته

پیک کنپارس برای پیک آپ ویزا ۲۳ فروردین به آنکارا می رود

۸ فروردین ۱۳۹۲ ۲۱ دیدگاه

به اطلاع می رساند که پیک کنپارس برای پیک آپ ویزا به آنکارا می رود. دوستان عزیز می توانند تا پایان روز ۲۲ فروردین ماه برای استفاده از این خدمات با دفتر ما در تهران تماس بگیرند.

 

برنامه های کبک تا پایان جولای بسته می ماند

۸ فروردین ۱۳۹۲ ۸ دیدگاه

اداره مهاجرت کبک تصمیم دولت کبک در مورد برنامه های کبک را اعلام کرد

 

مطلب را اینجا بخوانید 

کافه موزیک صوفی؛ رستورانی متفاوت در مرکز شهر مونترآل

۴ فروردین ۱۳۹۲ ۱۲ دیدگاه

در  این شبهای سرد سال نو ایرانیان مونترآل با پدیده جدیدی آشنا شده اند که جایش در این شهر و برای پارسی زبانان خالی بود.

رستوران صوفی از سالها پیش برای بسیاری از ایرانیان شهر ما شناخته شده بود رستورانی با فضایی دلپذیر در مرکز شهر مونترآل و پاتوقی برای دانشجویان ایرانی کنکوردیا و نیز اهالی فرهنگ. این روزها اما این رستوران کوچک و دلپذیر دوره دیگری را با مدیریت جدید تجربه می کند. سامان مدیر جوان اما با انرژی آن که دستی در موسیقی دارد صوفی را به کافه موزیک تبدیل کرده و اکنون صوفی مکانی است که شما علاوه بر صرف غذایی خانگی و دلچسب با قیمت مناسب روح خود را نیز با نوای موسیقی فاخر ایرانی تغذیه می کنید. ادامه ی نوشته