بایگانی

بایگانی آذر

گروه حقوقی اقدام کننده دعوا و مدارک مورد نیاز

۲۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۹ دیدگاه

امروز افتخار دارم گروه حقوقی منتخبی را که قرار است کار دادگاه فدرال برای گروه کبکی های منتظر در آنکارا را به عهده بگیرد معرفی کنم. شرکت حقوقی رشفور و همکاران Rochefort & Associés زحمت این دعوا را به عهده خواهند داشت. مدیر این گروه وکیلی بسیار با تجربه است به نام اقای Rochefort  که با همکاری وکلای گروه خود از جمله خانم Stephanie Riccio سابقه زیادی در زمینه مهاجرت و نیز طرح دعوا در دادگاه فدرال دارند.

خانم استفانی امروز طی ایمیلی مدارک مورد نیاز برای اقدام را برای من ارسال کردند که به شرح زیر است. می ماند دو مورد یکی قرارداد (وکالتنامه) که برای افرادی که ایمیل می زنند ظرف دو روز آینده ارسال می شود و فیش واریز وجه که در مورد آن هم مطلب خواهم نوشت و روش روشنی برای آن اعلام خواهم کرد. قرارداد زمانی ارسال می شود که تعداد متقاضیان به ۱۰۰ نفر برسد که اکنون هنوز به این رقم نرسیده است.

متقاضیان باید اسکن قرارداد امضا شده؛ فیش واریز و نیز مدارک زیر را به ایمیلی که اعلام خواهد شد ارسال کنند. در موضوع ایمیل باید نام متقاضی مطابق با پاسپورت و نیز کلمه Mandamus نوشته شود.

مدارک مورد نیاز:

–          Copy of Passport of principal applicant (where photo and personal info is);
–          Copy of CSQ granted;
–          Copy of Letter from CIC confirming the receipt of their Federal Application (important for the date- to indicate how long the file has been in queue);
–          Any other document sent by CIC (update on Application status, request for meds or other docs for example).

متقاضیان علاقمند ایمیل اعلام آمادگی خود را به canpars@icloud.com با موضوع Quebec Mandamus بفرستند.

هزینه دادگاه برای کبکی های مرحله فدرال روشن شد

۲۳ آذر ۱۳۹۱ ۸۳ دیدگاه

در چند روز گذشته در حال چک و چانه زدن به چند شرکت حقوقی بودم  و در نهایت با یکی از آنها به توافق رسیدم که اطلاعات دقیق آنرا در پستهای بعدی خواهم نوشت و وکلایی هم که درگیر پرونده خواهند بود معرفی خواهند شد. تلاش کردم بهترین امکان را ایجاد کنم و  وکلای مجربی را درگیر این دعوا بکنم.

حاصل این مذاکرات این شد که این گروه از وکلا به جای ۵۰۰ نفر برای شروع با ۱۰۰ نفر موافقت کردند. هزینه ورود به دعوا برای پرونده های نیروی متخصص ۵۰۰ دلار و برای پرونده های کارآفرینی؛ خوداشتغالی و سرمایه گذاری ۸۰۰ دلار تعیین شد. هزینه ای معادل ۵۰ دلار هم باید برای هر پرونده تمبر باطل کرد به این ترتیب حضور در این دعوا برای متقاضیانی که پرونده نیروی متخصص دارند ۵۵۰ دلار و برای پرونده های تجاری ۸۵۰ دلار هزینه دارد و شرط شروع دعوا نیز اعلام آمادگی دست کم ۱۰۰ نفر است.

دوستان علاقمند به یازده بند زیر که برخی از آنها قبلا هم در این پست مطرح شده است توجه کنند و تا همه مطلب را هم نخوانده اید تماس نگیرید:

۱- هزینه مورد توافق بسیار منطقی است و با توجه به قیمت کار وکلا در کانادا بسیار ناچیز است و کمتر از این ممکن نیست البته می دانم هزینه ای است که برای بسیاری از متقاضیان پرداختش آسان نیست ولی چاره چیست.

۲- تنها افرادی می توانند به دعوا بپیوندند که پرونده کبک داشته اند و در مرحله فدرال هستند و فایل نامبر فدرال آنها مربوط به قبل از ۲۰۱۲ است یعنی حتما تاریخ آن باید ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۰ باشد  و البته اگر کسی قبل از آن هست (که بعید می دانم باشد) هم می تواند در شکایت باشد. ادامه ی نوشته

شایعه حذف پرونده ۳۸ رشته ایها و نظر من

۲۳ آذر ۱۳۹۱ ۴۶ دیدگاه

در ۲۴ ساعت گذشته سیلی از کامنت و ایمیل به اینجانب رسیده است و همه درمورد شایعه ای است که منشا آن نقل قولی از سوی آقای تیم لیهی است.  یکی از تازه واردان مهاجر به دیدن ایشان رفته و از ایشان نقل کرده که وزیر بنا دارد پرونده های گروه MI1  یا همان ۳۸ رشته ایهای خودمان را در ژانویه ۲۰۱۳ حذف کند و در ادامه آن هم آمده است که راه برای شکایت باز است و اگر کسی می خواهد می تواند به ایشان برای شکایت بپیوندد.

نخست بگویم که آقای لیهی را فرد درستی می دانم و این تحلیل که ایشان در صدد بسط شایعه ای برای یارگیری و جذب افراد برای شکایت باشد را رد می کنم اما اینکه این تحلیل ایشان چه میزان درست است جای بحث دارد. این دوستی که موضوع را نقل کرده است به اینکه چرا ایشان به چنین تحلیلی رسیده است اشاره ندارد. طرح چنین موضوعی فقط تنها در صورتی قابل اعتناست که مبتنی بر استدلال و یا اطلاعات قابل اتکایی باشد.

در اینکه این وزیر را حساب و کتابی نیست و فردی است که هیچ تصمیم غیر اصولی از او بعید نیست شک ندارم اما بنا به دلایل زیر چنین تصمیمی بسیار بعید است:

۱- وزیر هنوز در حال پرداخت هزینه سیاسی حذف پرونده های قبل از ۲۰۰۸ است ضمن اینکه با شکایتی که در دادگاه طرح شده هنوز درگیری قضایی هم دارد. تمام استدلال او در مورد حذف آن پرونده ها که با تصویب قانون انجام شد مبتنی بر این بود که لیبرالها سیستمی غیر منطقی در مهاجرت حاکم کرده بودند و نتیجه این سیستم ورود افرادی است که تخصصهای مورد نیاز کانادا را ندارند و پاسخ درخوری به نیاز بازار کار نیستند و ………… در مورد این گروه ۳۸ گانه این استدلال قابل شنیدن نیست. این لیست دست پخت شخص وی است و با سرو صداهای زیاد و قول ویزای ۶ تا ۱۲ ماه اعلام شد و برای دوره ای بیش از دو سال مورد عمل بوده است. حتی اگر این وزیر قانون شکن بخواهد چنین کند که بسیار بعید می دانم هم حزبی های عاقلتر او به این طرح رای نخواهند داد و نمی تواند چنین کند. ادامه ی نوشته

پیک کنپارس برای دریافت ویزا به آنکارا می رود: مهلت تحویل گذرنامه ۲۳ آذر ماه

۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۹ دیدگاه

به اطلاع می رساند که پیک کنپارس سفر بعدی خود به آنکارا را برنامه ریزی کرده است. دوستانی که مایلند از این سرویس برای دریافت ویزای خود از سفارت کانادا در آنکارا استفاده کنند می توانند مدارک خود را تا پایان روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه به دفتر ما در تهران تحویل دهند.

تلفن تماس ۲۲۰۲۵۰۸۴

یک حرکت خوب از سوی متقاضیان کبک

۱۵ آذر ۱۳۹۱ ۳۴ دیدگاه

این گزارش را در سایت کنپارس بخوانید

مذاکره با وکلا در جریان است؛ اقدام مطبوعاتی هم پیش بینی شد

۱۴ آذر ۱۳۹۱ ۴۰ دیدگاه

چند روز پیش داستان جالبی در مونترال اتفاق افتاد. یک خانواده مراکشی مهاجر وارد کانادا شدند و به آنها گفته شد که ویزای اقامت  آنها به اشتباه صادر شده و نمی توانند در کانادا پذیرفته شوند. موضوع را روزنامه مونترآلی لاپرس پوشش داد و وزیر مهاجرت مجبور به عقب نشینی شد. داستان را در سایت کنپارس می توانید بخوانید.

در مورد طرح دعوا در دادگاه فدرال علیه وزیر مهاجرت کانادا به دلیل تاخیر در رسیدگی به پرونده های کبکی در مرحله فدرال که پیش از این در همین وبلاگ مطرح شد مذاکراتی را با چند وکیل آغاز کرده ام و در تلاشم با ایجاد رقابت میان آنها قیمت پایین تری را بگیرم . قدرت چانه زنی من البته بسته به تعداد است که آن هم بسته به همت شماست. هنوز ایمیلهای زیادی دریافت نشده که البته بخشی به دلیل اشکالی بوده که در نوشتن نشانی در سایت بوده است. ببینم چه می کنید.

هم زمان توانسته ام ارتباطی را با یکی از روزنامه های کانادایی ایجاد کنم و قرار است با فایل شدن تعداد قابل توجهی از پرونده ها در دادگاه از سوی این روزنامه پوشش داده شویم و موضوع رسانه ای شود. هذف از همه این داستان هم همین است. اثر کار رسانه ای را هم در مورد همان خانواده مراکشی و عکس العمل مثبت وزیر را هم که دیدیم.

نکته مهم اینکه با وجود روشن بودن مطلب عده ای سوال کرده اند کدام گروه می توانند در این دعوی شرکت کنند؟

تنها کسانی می توانند در این دعوا شرکت کنند که متقاضی کبک بوده اند در این استان پذیرفته شده اند و پرونده فدرال تشکیل داده اند و این پرونده بیش از یک سال است که در سفارت کانادا منتظر رسیدگی است. متقاضیان همه دسته های مهاجرتی هم می توانند اقدام کنند سرمایه گذاری؛ نیروی متخصص؛ کارآفرینی و خود اشتغالی. البته احتمالا هزینه اقدام برای آنها یکی نخواهد بود و برای پرونده های تجاری کمی هزینه بیش از پرونده های نیروی متخصص خواهد بود.

قرار نیست دفاتر ما درگیر موضوع شوند بنابراین مراجعه و یا تماس نداشته باشید و تنها از طریق ایمیل اقدام کنید. مدارکی که باید امضا کنید نیز برای شما ایمیل می شود که در آن چگونگی پرداخت هم توضیح داده شده است البته همه به شرط رسیدن به تعداد مورد نظر است.

سعی می کنم تا آخر هفته در مورد هزینه تکلیف را معلوم کنم.

 

شبی به یاد ماندنی در کنسرت خسرو آواز ایران؛ شجریان

۱۴ آذر ۱۳۹۱ ۳ دیدگاه

یکشنبه شب گذشته از شبهای به یاد ماندنی زندگیم شد و با دخترم و جمعی از دوستان به کنسرت آقای شجریان در سالن OLYMPIA در مرکز شهر مونترآل رفتم. تو گویی عقربه زمان برای سه ساعت متوقف ماند و این ۳ ساعت در محاسبه عمر نیاید.

در این برنامه استاد شجریان با استفاده از یک گروه نوازنده از ۷ ملیت مختلف به همراه تهمورث و سهراب پورناظری دری دیگر به دنیای موسیقی ایرانی گشود. نمی دانم چگونه می توان این همه توانایی و هنر را توصیف کرد و ستود اما می دانم که از دیشب شجریان را بیش از گذشته دوست دارم و می ستایم.  ادامه ی نوشته

تاخیر بیش از اندازه آنکارا در بررسی پرونده های کبک: چه می توان کرد؟

۱۱ آذر ۱۳۹۱ ۸۰ دیدگاه

چند روز پیش مکاتبه ای داشتم با مدیر برنامه سفارت کانادا در آنکارا آقای Thronton در مورد پرونده های کبک و  به خصوص پرونده های سرمایه گذاری کبک او فردای آن روز پاسخ داد. این پاسخ اما کلی و غیر مسوولانه بود. من از ایشان خواسته بودم  زمانی تخمینی را برای دریافت نتیجه در مورد پرونده های دریافتی آنکارا در سال ۲۰۱۰ اعلام کند و توضیح کافی در مورد وضعیت این دسته دادم و ایشان در پاسخ ضمن اینکه فرمودند نمی توانند زمانی را تخمین بزنند اظهار داشتند که هنوز سهمیه های ۲۰۱۳ روشن نشده و اینکه وزارت مهاجرت دارد تمام تلاش خود را می کند و … از این دست شعارها.

از سوی دیگر تعداد ایمیلها و کامنتهایی که از سوی متقاضیان کبکی منتظر در آنکارا به دست من می رسد و درخواست اقدامی در این خصوص می کنند زیاد است. تلاشهایی هم در حال شکل گیری است  از جمله نامه ای که دوستان تهیه کردند و می خواهند برای مطبوعات کبک بفرستند. همه اینها البته خوب است و بنده هم اگر کمکی از دستم ساخته باشد دریغ نیست.

دوستان در جریانند که پیش از این مسوولین اداره مهاجرت کبک را در این زمینه مطلع کرده ایم که معلوم نیست حال که می دانند خیل عظیم قبول شدگان کبک در آنکارا منتظرند چه خواهند کرد. ممکن است البته تلاش کنند برای سال ۲۰۱۳ سهمیه بگیرند ولی هنوز اگر هم تلاشی شده است ما نمی دانیم.

در کنار همه این کارها به نظرم رسید شاید تلاش برای طرح یک دعوای الزام به انجام وظیفه قانونی یا همان Mandamus در دادگاه فدرال با همراهی تعداد قابل توجه افراد بد نباشد از این جهت که در آستانه سال جدید و تعیین سهمیه ها فشاری به جیسون کنی وارد شده باشد. از سوی دیگر نفس طرح دعوا در دادگاه می تواند بازتاب رسانه ای داشته باشد چه موفق بشود و چه نشود. ادامه ی نوشته

هارپر به کجا می رود

۱۱ آذر ۱۳۹۱ ۶ دیدگاه

این روزها حال خوشی ندارم نه از بابت کار و درگیریهای زندگی که به دلیل خبرهای نه چندان دلچسبی که از گوشه و کنار می رسد. ظاهرا قرار بر این است که دولت هارپر چهره زیبای کانادای صلح دوست را در جهان تغییر دهد. کانادایی که نامش یادآور  تحمل و مدارا میان اقوام و مذاهب و نیز عدالت و صلح و آرامش جهانی بود به سرعت به سمت تبدیل شدن به یک کشور جنگ طلب و پرخاشجو در حرکت است. دولت هارپر آفتی است که به جان هویت کانادایی افتاده است که آخرین ثمره آن رای منفی به شناسایی فلسطین به عنوان عضو بدون حق رای سازمان ملل بود. متاسف شدم که کانادا در کنار تعداد معدودی از کشورها در مقابل ۱۷۹ کشور که حداقل ۱۳۹ تای آنها به این خواسته رای مثبت دادند قرار گرفت.

می دانم که اکثریت کانادایی های با این سیاستها مخالفند و  سر و صدای زیادی هم در کانادا بر علیه هارپر ایجاد شده است. امید دارم در سال ۲۰۱۵ هارپر و حزب زیاده خواهش از قدرت خارج شوند اما نمی دانم تا آن زمان چه از کانادا باقی می ماند.  یادش به خیر آقای ژان کرتین نخست وزیر کهنه کار لیبرال کانادا که برای مشارکت در جنگ با عراق به آمریکا نه گفت و تا پایان بر این نظر ایستاد. مرد بزرگی است و عمرش دراز باد.

برای ما مهاجرین و به خصوص ایرانیان سیاستهای این دولت در بعد داخلی البته اهمیت بیشتری دارد و روزی نیست که برای خوشآمد دیگران هارپر سودایی در سر نپروراند. ادامه ی نوشته