بایگانی

بایگانی مهر

تجربه یک خواننده وبلاگ در مورد شکایت از کارفرمای متخلف در مورد بیمه

۲۴ مهر ۱۳۹۱ ۲۱ دیدگاه

دوستی تجربه خود را د رمورد شکایت از کارفرما در مورد بیمه نوشته است و حاوی نکات مفیدی است. ضمن تشکر آنرا به عنوان پست مستقل منتشر می کنم.

؛من خواستم یه تجربه در مورد شکایت از کارفرما بگم که بقیه هم استفاده کنند
من وقتی برای سوابق بیمه جهت ضمیمه به پرونده کبک رفتم متوجه شدم که یکی از شرکتها یک سال از بیمه من را رد نکرده
لطفا اگر این اتفاق برای شما افتاد حتمن اقدام کنید هیچ کار محالی نیست البته من سهوا از لیست جا افتاده بودم اما مراحل رسیدگی به شرح زیر است
اول با وزارت کار تماس بگیرید و بر حسب آدرس شرکت مذکور شعبه وزارت کار شرکت خود را پیدا کنید
با کپی تمام مدارکی که می شه ثابت کرد در آن شرکت کار می کردید مثل قرارداد فیش حقوق فیش مالیات حکم انتصاب گواهی اشتغال به کار و کپی شناسنامه و کارت ملی به آنجا مراجعه کنید و فرمی به نام دادخواست را تکمیل و شرح ما وقع با کپی مدارک را تحویل دهید ادامه ی نوشته

وضعیت سفارت در آنکارا به نقل از یکی از خوانندگان وبلاگ و توضیح پیک کنپارس

۲۴ مهر ۱۳۹۱ ۳۳ دیدگاه

دوستی امیر نام کامنتی در وبلاگ گذاشته اند که خواندن آنرا برای دیگران مفید دیدم . ضمن تشکر از امیر این کامنت را بدون تغییر اینجا می گذارم. دوستان دیگر هم که تجربه مشابه دارند می توانند زیر همین مطلب کامنت بگذارند دیگران بهره ببرند:

؛من هفته گذشته آنکارا بودم و ویزامو دریافت کردم شرایط بسیار مطلوب بود و به نظر کاملا ” فعالیت جدی شروع شده . اگه از بچه ها کسی میخواد بره آنکارا یک سری اطلاعات من تو این سفر داشتم البته امید وارم آقای دکتر upload کنن .
ار تو فرودگاه از تاکسی هاشون استفاده نکنین چون فاصله فرودگاه از شهر ۴۰ کیلومتره و حداقل ۱۱۰ لیر شارژتون میکنن من اون جا یک اتوبوس های بسیار مرتب با ۵٫۷۵ لیر (خط ۴۴۲) میبرن میدون کیزیلای و از اون جا به هر تاکسی بگین خیابون جناح سفارت کانادا خیلی سریع میبرنتون . روزهای ۲ شنبه و چهارشنبه جهت مهاجرته و سه شنبه و پننجشنبه مال ویزا توریستی …. خیلی مرتب بود سیستم کاریشون روز اول نامه ها رو میگیرن روز کاری بعد ویززا رو تحویل میدن . ادامه ی نوشته

موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

قول داده بودم در مورد بیمه اشاره ای داشته باشم که امروز فرصت آن دست داد.

پس از مطالعه همه جانبه موضوع و جمع آوری مستندات طی چند ماه نامه ای تهیه کردیم در مورد وضعیت بیمه در ایران و اینکه نه داشتن سابقه بیمه دال بر داشتن سابقه کار است و نه نداشتن آن دلیل خوبی است بر اینکه فرد سابقه بیمه ندارد البته بر بخش اول داستان چندان تاکید نکردیم. برای اثبات سخن خویش البته تمام مستندات لازم از جمله مطالبی که به صورت رسمی در مورد خودداری کارفرمایان از بیمه کردن کارمندان خود و نیز استدلالهای دیگر را مطرح کردیم. جالبترین بخش این مستندات هم تایید مسوولین مختلف دولتی و نیز خود تامین اجتماعی در مورد تخلف گسترده کارفرمایان در این زمینه با وجود الزام قانونی و نیز جریمه های قانونی موجود بود.

این نامه پر و پیمان را برای مسوولین اداره مهاجرت کبک فرستادیم. از مدیران برنامه و ادارات آن گرفته تا وزیر و معاونانش. پس از مدتها پاسخی دریافت کردیم از معاون وزیر مهاجرت کبک مبنی بر اینکه با وضعیت بیمه در ایران بیگانه نیستند اما تنها مرجع تایید سوابق کاری در ایران از نظر آنها سازمان تامین اجتماعی است. و در جای دیگری اشاره کرده اند که راه دیگری برای اثبات سوابق کاری افراد نمی شناسند اما اگر فردی که سابقه بیمه ندارد بتواند ثابت کند که بابت حقوق دریافتی خود به دولت مالیات داده است در این صورت سوابق وی را می پذیرند.

بنابراین در مورد وضعیت بیمه افراد یکی از حالتهای زیر را دارند: ادامه ی نوشته