بایگانی

بایگانی خرداد

تحلیلی بر پیامدهای رای دادگاه و شکست حقوقی وزیر

۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ۵۳ دیدگاه

 

خبر رای خوشحال کننده دادگاه فدرال را زمانی در سایت کنپارسنوشتم که در ایران نیمه شب بود با وجود این در اندک زمانی بیش از ۱۰۰ نفر آنرا خوانده بودند و چند ایمیل هم دریافت کردم که باعث شد برای رفع ابهام همان مطلب را چند بار بازنگری کنم. این البته خود نشان از این داشت که دوستان مخاطب ما به اهمیت این رای پی برده اند. در این گفتار تلاش می کنم اهمیت این رای را از دست کم دو جهت بررسی کنم و در پایان به تاثیر آن در وضعیت پرونده های ما در دادگاه خواهم پرداخت.

.

.

این مطلب را در سایت کنپارس اینجا بخوانید

به هم ریختگی سایت اداره مهاجرت و نا پدید شدن پروفایل و ….

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۵۵ دیدگاه

در یک هفته گذشته دهها ایمیل دریافت شده است از دوستانی که می گویند پروفایل الکترونیک آنها در سایت حذف شده است و دسترسی ندارند برخی از همان دوستان هم چند روز بعد تماس داشته اند و خبر داده اند که دسترسی آنها برقرار شده است و …..

از آنجا که این موضوع باعث ایجاد استرس بیشتر به دوستان است لازم دیدم اعلام کنم که اگر در مورد شما هم چنین شده است عصبی نشوید ……..بودن و یا نبودن فایل الکترونیک شما ربطی به وضعیت پرونده شما ندارد.

توصیه من این است که خود را درگیر این سایت نکنید این برای اعصاب شما و خانواده شما بسیار بهتر است یا حداقل قرار بگذارید هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار چک کنید و اگر دسترسی هم نبود اهمیت ندهید. می دانم که برخی دوستان کار و زندگی را گذاشته اند و هر چند ساعت یکبار وضعیت پرونده چک می کنند.

شکست حقوقی وزیر مهاجرت در دادگاه فدرال

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۴۸ دیدگاه

دادگاه فدرال دیروز در دعوای درخواست الزام وزیر به انجام وظیفه قانونی یا همان Mandamus در مورد رسیدگی به پرونده های نیروی متخصص فدرال رایی صادر کرده است که همه ادعاهای وزیر و اختیارات نا متنهای وی ناشی از قانون c-50  به چالش کشیده است. در این مورد اینجا بخوانید

تاریخ تولد شما بخشی از هویت شماست

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۵۴ دیدگاه

یکی از دوستان موکل ما برای ما گذرنامه تازه صادر شده خود را فرستاده است و من در کمال تعجب دیدم که تاریخ تولد وی متفاوت با تاریخ تولد وی در گذرنامه قبلی است. تماس گرفتیم و ایشان با خونسردی گفت که بله اداره گذرنامه قبلا تاریخ تولد را اشتباه وارد کرده بود الان درست شد.

می گویم شناسنامه شما چه می گوید و جه تاریخی بر خود دارد؟ می گوید همین جدیده را در شناسنامه دارم.

عکس پاسپورت زمان قاجار که در اینجا دیدم

ادامه ی نوشته

آشفتگی سفارت کانادا در آنکارا در مورد لیست ۳۸ گانه

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۶۰ دیدگاه

خبرهای خوبی از آنکارا برای لیست ۳۸ گانه نمی رسد که در پست قبلی به یکی از آنها اشاره کردم.

ایمیلهای متعددی هم دریافت کرده ام مبنی بر اینکه پروفایل متقاضیان این گروه که در آنکارا بوده در سایت اداره مهاجرت حذف شده و دسترسی به آن نیست.

اگر شما هم از آن دسته اید و یا از آن دسته که در پست قبل به آن اشاره شد کامنت بگذارید تا آماری بدست آید.

نمی دانم چه می گذرد و داستان چیست؟

چهار عنوان شغلی (NOC) در لیست ۳۸ گانه قربانی رویه جدید غیر قانونی

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۳۰ دیدگاه

این مطلب را در سایت کنپارس و در این نشانی بخوانید

پاسخ به چند سوال یک موکل منتظر ویزا

۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰۴ دیدگاه

سوال:

من از موکلین شما هستم ما مدارک پزشکی را ارسال ومنتظر هستیم. سوال بنده از شما البته نه به عنوان یک وکیل مهاجرت بلکه به عنوان دوستی که مدتها در این کشور زندگی کرده وتجارب اجتماعی واقتصادی خوبی دارید این است که:

۱-مامبلغ بیشتر از ده هزار دلار را چگونه میتوانیم وارد کانادا کنیم؟

۲-میتوانیم طلا همراهمان داشته باشیم؟

۳- برای یک خانواده ی چهار نفره با یک نوزاد برای یک زندگی متوسط سالانه چه مبلغی مورد نیاز است؟

۴-ما چند واحد اپارتمان داریم که میتواند قسمتی از هزینه های ما را در کانادا پاسخگو باشد به نظر شمه بهتر است اینها در ایران بمانند یا انها را فروخته و در انجا مثلا خانه ای خریده وان را اجاره دهیم(با توجه به بی ثباتی اقتصادی کشور)

۵-ایا ماندن یک سال تحصیلی دیگر در ایران واماده شدن با حوصله وعزیمت به کانادا بهتر است یا مثلا در عرض مدت کوتاه رفتن؟ چون بعضی از دوستان ماندن را توصیه نمیکنند(با توجه به این که بچه های ما امسال سوم راهنمایی و پنجم بودند ودر شرف تغییر مقطع هستند)

پاسخ:

(null)

در سفرم

۸ خرداد ۱۳۹۱ ۸ دیدگاه

از روز شنبه در یک سفر کاری یک هفته ای هستم و فرصت کمتری برای پاسخ به ایمیلها و کامنتها دارم.

 

Categories: دسته‌بندی نشده Tags:

نامه اعتراض (پتیشن آنلاین) به تاخیر در رسیدگی به پرونده های متقاضیان کبک در آنکارا

۶ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰۲ دیدگاه

چندی پیش دوستی به نمایندگی از تعدادی از دوستانی که از کبک CSQ  دریافت کرده اند ولی پرونده آنها درمرحله فدرال مدت زیادی است برای رسیدگی انتظار می کشد با من تماس داشتند و  در مورد برداشتن گامی در این خصوص صحبت کردند. از جمله اقدامات مورد نظر آنان تهیه یک پتیشن آنلاین و امضای آن بود و در پایان به این جمع بندی رسیدیم که زحمت تهیه و انتشار آنرا بکشند و من هم لینک آنرا برای خوانندگان این وبلاگ بگذارم .

امروز خبر رسید که این اتفاق افتاده است و من از دوستان می خواهم که با استفاده از لینک زیر آنرا امضا کنند.

این پتیشن را اینجا امضا کنید

اشاره به یک نکته: رای دادگاه در مورد حذف پرونده متقاضیان فدرال قبل از ۲۰۰۸

۶ خرداد ۱۳۹۱ ۲۱ دیدگاه

اگر چه من درگیر این موضوع نبودم اما در جریانم که دعاوی متعددی در مورد جلوگیری از حذف پرونده های قبل از ۲۰۰۸ در جریان است. در یکی از این دعاوی که به تازگی رسیدگی شده است قاضی پرونده دعوا را وارد ندانسته و این باعث شده است بسیاری از دوستان در این خصوص ناامید شوند.

این رای را خواندم و بدون اینکه در مورد کیفیت طرح این دعاوی اظهار نظر کنم به نظرم رسید یک نکته را اشاره کنم و آن اینکه دوستان دقت کنند در این دعوا قاضی وارد ماهیت موضوع نشده و نکته ظریفی را در نظر گرفته است.

آن نکته ظریف این است که هنوز رسما اتفاقی نیافتاده است و طبیعی است که نمی توان در مورد اتفاقی که هنوز نیافتاده است شکایتی را رسیدگی کرد. ادامه ی نوشته