بایگانی

بایگانی اردیبهشت

معرفی یک ایرانی موفق در مونترآل

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۴۰ دیدگاه

پس از نیمروز پنجشنبه ۱۷ می از سوی دوستی برای حضور در گشایش یک نمایشگاه تولید و نصب آشپزخانه و حمام دعوت شدم. از دیدن میوه تلاشهای جدی این دوست به خود بالیدم و احساس کردم که باید او را به عنوان نمونه یک مهاجر ایرانی پرتلاش و با اراده موفق به هموطنان ایرانی معرفی کرد.

او اکنون مدیر و مالک شرکت  A&S Cuisines et Salles de Bain در شماره ۹۶۹۷ خیابان سن لوران در شهر مونترآل است که کارش طراحی؛ تولید و نصب اشپزخانه های مدرن است ضمن اینکه در طراحی و اجرای حمام و دستشویی هم تخصص دارند.

این دوست جوان ما یعنی آقای سیامک خان یکتاپرست از دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی نساجی است که سال ۲۰۰۴ شهر مونترآل را به اتفاق خانواده به حضور خود مفتخر کرده است. یکی دو سال نخست حضور در کانادا را به مشاغلی که آقای بسطامی آنها را  مشاغل برای بقا یا survival jobs می نامد پرداخت. تا آنجا که به خاطر دارم در سال دوم در شرکتی تولیدی کار می کرد و بعد از چند ماه به دلیل تلاش و پشتکاری که نشان داده بود سرپرست شیفت کارخانه شده بود و دریافتی خوبی داشت. ادامه ی نوشته

سوالاتی درباره وضعیت پرونده های ۳۸ گانه و درخواست آپدیت از آنها

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۵۹ دیدگاه

سوال:

پرونده ما با یکی از دوستان دقیقا یک روز ازطریق سوریه دیافت شد(۳۸رشته ای) .حدود ۳ماه پیش از دوستمان آبدیت خواستن وبعد از آن هم (حدود یک هفته قبل)مدیکال دریافت کردن ولی هیچ آبدیتی ازما خواسته نشده است فقط حدود یک ماه پیش(۱۲آپریل)نامه ای از ورشو دریافت کردیم که پرونده شما در حال بررسی است در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد.

حال باتوجه به اینکه از۹۰درصد آبدیت خواسته اند:

۱-آیاجای نگرانی نیست؟

۲-ممکن بدون آبدیت، مدیکال دریافت کنیم؟

۳- با توجه به اینکه ما پرونده ا ی دیگر مربوط به قبل از ۲۰۰۸ داریم به نظر شما برای آن چه کار باید کرد؟

۴-آیا تقاضای حذف کنیم یا خود به خود حذف می شود ؟

۵- با توجه به اینکه نامه ای دریافت نکردیم که کدام یک از روش ها را می خواهید ادامه دهید(قبل از ۲۰۰۸ یا ۳۸ تای را )ممکن است نامه های که جدیداز ورشو دیافت کرده ایم سر کاری باشد؟

 

پاسخ: ادامه ی نوشته

سوال در مورد ظرفیت فدرال و تاثیر آن بر پرونده ها

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۴ دیدگاه

 

با اعلام پر شدن ظرفیت ۱۰ هزار تایی فدرال برای قبول پرونده در هفته گذشته حداقل ده سوال مشابه دریافت کرده ام از دوستان عزیز که تکمیل ظرفیت در مورد پرونده هایی که در پروسه رسیدگی است چه تاثیری می گذارد. برخی از این دوستان نگران باز پس فرستادن پرونده های خود بودند.

اما پاسخ:

ظرفیت پر شده ظرفیت پذیرش پرونده جدید برای بررسی است و نه ظرفیت ویزا بنابراین هیچ اثری در پرونده هایی که قبلا وارد سیستم شده اند ندارد به تعبیر دیگر اگر فایل نامبر دارید موضوع به شما مربوط نمی شود.

پاسخ به یک سوال دیگر در مورد لندینگ در کبک برای متقاضیان فدرال

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۴۹ دیدگاه

سوال:

متقاضی فدرال هستم و می خواهم در تورنتو زندگی کنم آیا می توانم به مونترآل پرواز کنم و لندینگ را در کبک ثبت کنم و بعد به تورنتو بروم؟

 

پاسخ:

بله کبک هم جزیی از خاک کاناداست و شما می توانید در این استان هم لند کنید اما باید نشانی خود را در تورنتو و یا هر شهر دیگر خارج از کبک برای ارسال کارت پی آر در دست داشته باشید و اعلام کنید که قصد ندارید در کبک بمانید و قصد اقامت در استان دیگری را دارید.

(null)

دریافت نامه از ورشو در مورد چگونگی ارسال پاسپورت و ادامه سردرگمی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۸۵ دیدگاه

امروز نامه ای از ورشو در پاسخ به ایمیل چند روز قبل در مورد تعیین تکلیف چگونگی ارسال پاسپورت به این سفارت دریافت کردم که در آن اعلام شده بود در این مورد با ما مکاتبه خواهد شد و منتظر باشیم. در همین نامه تاکید مجدد شده است که از مراجعه به سفارت کانادا در تهران برای تحویل پاسپورت خودداری شود. با این حساب اطلاعیه ای که در سایت سفارت تهران است قدیمی است و نباید عمل شود.

متن ایمیل را می گذارم برای جلوگیری از هرگونه ابهام.

ادامه ی نوشته

مشکل ایمیل Yahoo در چند روز اخیر

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲ دیدگاه

چند روزی است که تعداد قابل توجهی از ایمیلهایی که در پاسخ به سوالات دوستان می فرستم برمیگردد. این ایمیلها مربوط به کسانی است که از سرویس Yahoo استفاده می کنند. اگر سوال کرده اید و پاسخ نگرفته اید وضعیت ایمیل خود را بررسی کنید.

نکته دیگر اینکه در فرم سوالات در سایت دوستان باید نشانی ایمیل خود را وارد کنند تا جواب بگیرند برخی دوستان اشتباه تایپ می کنند و ایمیل پاسخ را هرگز دریافت نمی کنند. دوستانی را هم دیده ام که قبل از نشانی ایمیل خود www. گذاشته اند و یا نشانی ایمیل ما را وارد کرده اند.

لطفا دقت کنید تا پاسخ به دست شما برسد

لندینگ در کبک برای کسانی که از روش فدرال اقدام کرده اند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۴۷ دیدگاه

این هفته در چند مورد این موضوع در ایمیلها و تماسها مطرح شده است که لازم دیدم توضیحی بدهم.

اخیرا در مورد متقاضیان فدرالی که می خواهند در کبک لند کنند و در این استان بمانند سیاست جدیدی در پیش گرفته شده که مدارک این افراد شامل برگه های لندینگ را نگه می داند و به متقاضی می گویند که برای سی اس کیو اقدام کند. اقدام برای سی اس کیو البته طولانی نیست و ظاهرا ۳ هفته ای می دهند ولی برای بسیاری از متقاضیان این وضعیت ترس آور است به خصوص هنگام ورود.

برای کسانی که این موضوع را تجربه کرده اند دو انتخاب هست: ادامه ی نوشته

موضوع سرقت ادبی از سایت کنپارس با عذرخواهی طرف حل شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ Comments off

هفته گذشته پستی را در سایت کنپارس کار کردم در مورد یک سایت نو ظهور که به راحتی از اخبار و مقالات سایت کنپارس بدون رعایت آیین نامه مربوطه استفاده می کرد و شده بود آرشیوی از مطالب کنپارس. اخطار لازم داده شد و خوشبختانه دیروز مدیر ناشناخته آن سایت مطالب را برداشته بود و برای عذرخواهی با دفتر ما در تهران تماس گرفته بود ما نیز برای نشان دادن حسن نیت آن مقاله را از سایت کنپارس برداشتیم. ادامه ی نوشته

در دادگاه پرونده امتیاز پزشکان چه گذشت؟

۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۶۸ دیدگاه

دوستان زیادی تماس گرفته اند و در مورد نتیجه دادگاه می پرسند. می دانم که این نتیجه برای بسیاری از آنان بسیار مهم است اما صدور رای قاضی نیازمند زمان است و این به فوریت اتفاق نمی افتد. قاضی باید ادله دو طرف را بررسی کرده و در نهایت تصمیم خود را اعلام کند. لطفا تا زمان اعلام رای در سایت کنپارس از تماس با دفاتر و سوال در مورد نتیجه خودداری کنید.

اما اینکه دادگاه چگونه بود؟

در یک کلام می توانم بگویم که خانم کاترینا با دست پر و با تسلط بسیار بر موضوع دفاع جانانه ای در مورد امتیاز واقعی پزشکان بر اساس قانون را در ۴۵ دقیقه ارایه کرد. محور ادعای ما این بود که بر اساس قانون باید ارزش مدرک بر اساس معیارهای کشور محل صدور ان یعنی ایران در نظر گرفته شود و مدارک زیادی در تایید اینکه مدرک پزشکی عمومی ایران  معادل فوق لیسانس است ارایه شد. یکی از اسناد مهم ما که با همکاری یکی از دوستان در ایران بدست آمد؛ سند ۱۴۸ صفحه ای برنامه پزشکی عمومی کشور مصوب شواری عالی برنامه ریزی در سال ۱۳۶۳ بود که به تفصیل در مورد طول دوره و واحدهای مربوطه و …. سخن گفته است. طول دوره و نیز تعداد واحدها به علاوه تقسیم برنامه دوره پزشکی به دوره های مختلف مانند علوم پایه؛ بالینی و …. بر اساس این سند قابل اثبات بود.

ادامه ی نوشته

فردا ساعت ۹:۳۰ صبح پرونده امتیاز پزشکان در دادگاه فدرال

۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۹ دیدگاه

هنوز به کامنتها نرسیده ام و تمام دیروز و امروز صرف آخرین بررسیها و دادن آخرین توصیه ها به خانم کاترینا برای حضور در دادگاه فردا شد. همه تلاشمان را کردیم و تصور می کنم هر آنچه مدارک قابل ارایه بود در اختیار داریم. اطمینان دارم فردا کاترینا تمام تلاش خود را خواهد کرد. البته اداره مهاجرت همه تلاش خود را خواهد کرد که ما رای نگیریم چون در صورت موفقیت ما؛ پرونده های بسیاری سرنوشت دیگری می یابند.

برای پیروزی در دادگاه فردا دعا می کنم شما هم …..