بایگانی

بایگانی فروردین

صفحه نامه ها در سایت کنپارس به روز شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ ۵۱ دیدگاه

به دنبال تاخیر چند هفته ای در آپدیت صفحه نامه های رسیده سایت کنپارس از دیروز این صفحه به روز شد و اطلاعات تا ۲۴ مارس وارد شد. از فردا تا آخر هفته نیز اطلاعات هفته های بعد اضافه خواهد شد.

تبدیل سوابق کاری به مدرک تحصیلی؟؟؟؟؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰۴ دیدگاه

مسافر یکی از پروازهای خارجی یکی از شرکتهای هواپیمایی وطنی بودم. نشریه ای که از سوی آن شرکت تهیه شده بود را در جیب صندلی جلویی دیدم. آگهی های زیادی در آن دیدم ولی روی یک آگهی میخکوب شدم. شرکت بی نام و نشانی یک آگهی بلند بالا داده بود و در آن مدعی شده بود که سوابق کاری افراد را به مدرک تحصیلی تبدیل کرده و از دانشگاه های معتبر آمریکا لیسانس و فوق لیساس و دکترا به این افراد تقدیم می کند.

در ادامه این آگهی آمده بود که افراد می توانند از این مدارک برای کار در خارج از کشور؛ تحصیل و مهاجرت استفاده کنند!!!!!!!! ادامه ی نوشته

حداقل دو نفر از ۳۸ رشته ایها مدیکال گرفتند

۱۶ فروردین ۱۳۹۱ ۱۲۴ دیدگاه

امروز دو نفر از دوستان در وبلاگ کامنت گذاشتند و اعلام کردند که ار گروه ۳۸ گانه بوده اند و مدیکال دریافت کرده اند. پرونده آنها مربوط به مارس ۲۰۰۹ بوده است. به نظر می رسد باید منتظر خبرهای خوب باشیم

تاخیر در پاسخ به ایمیلها و کامنتها و یک نکته

۱۳ فروردین ۱۳۹۱ ۵۳ دیدگاه

یکی از افتخارات من این است که بخشی از وقت خود را صرف پاسخگویی به سوالات افراد می کنم و تلاش می کنم تا حد امکان در این وبلاگ و نیز ایمیل پاسخگوی دوستان باشم. منتی هم بر کسی ندارم و انتظار تشکر و قدر دانی هم ندارم. اما گاه امکان پاسخگویی سریع و به موقع از من سلب می شود و برای مدتی شرمنده عزیزان می شوم.

دوستانی که ما را مورد لطف قرار می دهند و سوالات را مطرح می کنند حداقل دو دسته اند و در این شرایط برخوردهای مختلفی با موضوع می کنند.

گروه اول که شامل بیش از ۹۰ درصد مراجعه کنندگان وبلاگ و ارسال کنندگان ایمیل است می دانند که مسوولیت اصلی بنده رسیدگی به امور جاری موکلین و ایفای وظایفی است که به عنوان وکیل برعهده دارم و پاسخگویی به سوالات که گاه تا ۳ ساعت از وقت مرا می گیرد وظیفه اصلی من نیست و انجام آن تنها برای کمک به هموطنان و در راستای انجام وظیفه ای اخلاقی است.

این دوستان خوشبختانه صبوری می کنند و ضمن ارسال پیامهای محبت آمیز گاه پیگیر پاسخی می شوند که انتظار داشته اند زودتر دریافت کنند. ادامه ی نوشته

روز خبرهای خوب

۱۰ فروردین ۱۳۹۱ ۵۹ دیدگاه

امروز به محض اینکه به دفتر آمدم و ایمیلم را باز کردم با تعداد قابل توجهی ایمیل حاوی خبرهای خوب مواجه شدم. از آنجا که حداقل دو نفر از همکاران دفتر مونترآل در مرخصی هستند و نمی توانیم این هفته صفحه نامه ها را در سایت به روز کنیم ترجیح دادم اشاره ای گذرا داشته باشم به آنچه امروز رسید:

 

۱- یک پرونده به ناحق رد شده سیدنی که مورد اعتراض قرار گرفته بود قبولی گرفت. اتفاق نادری است که CIO زیر بار برود و نظرش را عوض کند ولی اتفاق افتاد. برای آن موکل خیلی خوشحال شدم

ادامه ی نوشته

طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

۸ فروردین ۱۳۹۱ ۶۳۰ دیدگاه

تماسهای زیادی را دریافت کرده ام از موکلین و غیر موکلین که مدتهاست منتظر هستند نامه درخواست ارسال پاسپورت را از اداره مهاجرت دریافت کنند.  برخی از این دوستان مدیکال خود را از دمشق دریافت کرده اند و در فاصله انجام مدیکال و دریافت نامه ارسال پاسپورت سفارت کانادا در دمشق تعطیل شده است و پرونده ها به آنکارا رفته است و این دوستان تاخیر قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند. در حالت عادی زمان انتظار بین ۴۵ روز تا ۳ ماه بود ولی اکنون افرادی هستند که ماه ششم انتظار را سپری می کنند.

در مورد پرونده های ورشو نیز وضع به همین ترتیب شده است و زمان زیادی به مدت انتظار عادی اضفه شده است و برخی از این افراد هم ۶ ماه است منتظرند.

هر یک از این عزیزان به دلیل بی خبری از دیگر افراد تصور می کنند که چه بسا پرونده آنها مشکلی دارد که طولانی شده است و روز به روز نگران تر می شوند و این نگرانی و انتظار فشاری را هم به مجموعه ما وارد می کند از جهت پاسخگویی به سوالات تکراری تلفنی و ……

اما پاسخ: ادامه ی نوشته

آخرین اخبار در مورد شکایت گروه نیروی متخصص لیست ۳۸ گانه

۸ فروردین ۱۳۹۱ ۳۴ دیدگاه

مطلبی را در سایت منتشر کردم در مورد توافق انجام شده با اداره مهاجرت در خصوص پرونده مورد اشاره که می توانید اینجا بخوانید

پاسخ به یک سوال تکراری: نوبتها برای پرونده های انتقالی به آنکارا چگونه خواهد بود؟

۴ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳۰ دیدگاه

ظرف یک ماه گذشته این سوال بارها تکرار شده است:

پرونده ما به آنکارا منتقل شده آیا سرصف پرونده های موجود آن اداره قرار می گیریم یا ته صف؟

 

امروز در حال مطالعه آمارها به آمار پرونده های موجود ویزا آفیسهای مختلف برخوردم که مربوط بود به اکتبر ۲۰۱۱ و وضعیت آنکارا توجه مرا به خود جلب کرد. در اکتبر ۲۰۱۱ تنها ۸۴۶ پرونده در این اداره منتظر رسیدگی بوده که از این تعداد ۱۲۵ مورد نیروی متخصص فدرال؛ ۲۵۷ مورد سرمایه گذاری و تنها ۴ مورد استانی شامل کبک بوده است و بقیه مربوط به برنامه های دیگری بوده که چندان موضوع بحث ما نیستند.

(null)

توصیف زیبای قیمشی از عید نوروز در برنامه Q رادیو کانادا

۴ فروردین ۱۳۹۱ ۴ دیدگاه

ژیان قمیشی هنرمند ایرانی کانادایی که نویسنده و مجری برنامه روزانه Q در کانال یک رادیو کاناداست روز سه شنبه اول فروردین برنامه خود را با معرفی نوروز شروع و خیلی زیبا و هنرمندانه آنرا توصیف کرد.

ضمن تشکر از ژیان که تلاش زیادی در معرفی درست فرهنگ ایرانی کرده است لینک این برنامه را در ادامه مطلب می گذارم.

ادامه ی نوشته

دریافت اولین مدیکال پرونده کبکی از آنکارا

۳ فروردین ۱۳۹۱ ۹۴ دیدگاه

امروز اولین مدیکال برای یک پرونده کبکی در یافت شد.

آقای الف میم که فوق دیپلم عمران دارد در تاریخ دهم آوریل ۲۰۱۱ مصاحبه کبک را با موفقیت از سر گذرانده بود و فایل فدرال خود را نوامبر سال گذشته از دمشق دریافت کرده بود امروز از آنکارا مدیکال خود را دریافت کرد.