بایگانی

بایگانی بهمن

یک موسیقی متفاوت

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ۲۳ دیدگاه

این موسیقی زیبا را بشنوید متفاوت است

از دوستانی که منتظرند کامنت آنها را پاسخ دهم بابت تاخیر پوزش می خواهم درگیر چند پرونده تجاری با مهلت کم هستم. امروز آمار ۱۰۶ کامنت منتظر پاسخ را نشان می دهد که حتما یکی دو روز آینده به همه آنها خواهم رسید.

بازگرداندن یک مهاجر یک هفته پس از لندینگ در کانادا به دلیل ارایه مدرک قلابی

۲۲ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰۰ دیدگاه

دوستی نزدیک اتفاقی را که اخیرا برای یکی از بستگانس افتاده بود را برایم نقل کرد که بد ندیدم با خوانندگان وبلاگ در میان بگذارم.

یک متقاضی اصفهانی که از طریق کبک اقدام کرده بوده است ویزای ورود به کانادا را دریافت می کند و با خانواده راهی مونترآل می شود همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود و متقاضی پس از ورود به منزل برادر می رود. یک هفته ای که می گذرد عصر اولین جمعه اقامت در کانادا تلفنی از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کند مبنی بر اینکه باید صبح دوشنبه به فرودگاه مونترآل مراجعه کند و تشریف ببرند. چرا و به چه دلیل؟

ادامه ی نوشته

خدا به خیر کند!!!! باز آقای وزیر در مورد برنامه های مهاجرتی صحبت کرد

۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ۲۷ دیدگاه

بررسی اجمالی وقایع یکی دو سال گذشته نشان می دهد که در هر زمینه ای آقای جیسن کنی وارد شده است باید فاتحه آنرا خواند.  ایشان هم هر از گاهی یکی از برنامه های مهاجرتی را به دیار عدم می فرستد و یا در عمل منتفی می کند و این بار نوبت به برنامه های استانی رسیده است. چه خوابی دیده اند خدا می داند. این مطلب را در سایت کنپارس بخوانید

بازکردن حساب برای ایرانیان مقیم ایران در کانادا ممکن نیست جز در موارد خاص

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ۲۸ دیدگاه

دوستی از ایران تماس گرفته بود و می گفت که مایل است مبلغ قابل توجهی پول را به کانادا منتقل کند. از او پرسیدم چرا؟ گفت می خواهم ارزش آن حفظ شود. گفتم در کانادا وضعیت خاصی داری مثلا مقیمی و یا …؟ گفت نه ساکن ایرانم و در کانادا هم مدرکی ندارم ولی می خواهم در کانادا حساب بانکی باز کنم و پولم در بانک آنجا باشد. گفتم بر اساس قانون باز کردن حساب برای ایرانیان مقیم ایران ممکن نیست به جز در موارد خاص مانند کسانی که برای مهاجرت از روش سرمایه گذاری اقدام کرده اند آن هم وقتی قبولی گرفتند با شرایطی ممکن است.

دوستمان باور نکرد و گفت که شخصی به او گفته است برایش در کانادا حساب باز می کند و او می تواند پولش را به آن حساب بفرستد. رقم زیادی بود … شاید همه دارایی او….. ولی اینکه گفتم نمی شود را باور نکرد چون نمی خواست باور کند. ادامه ی نوشته

پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ۵۰۷ دیدگاه

پرسش:

۱- بعد از لندینگ و قبل از دریافت کارت دایم اگر مراجعه شود به ایران و در صورت پیش آمدن اشکال آیا این مشکل امکان آن رادارد که از ورود مجدد ما جلوگیری نماید وتمام زحمات چند ساله ما را از بین ببرد یا اینکه این مشکلها حل شدنی است.در هر صورت خیلی مایلم بدانم که اگر این یک ریسک بزرگی است از امتحانات پیش دانشگاهی فرزندم صرف نظر کنم و تا دریافت کارت دایم آنجا بمانم.
۲-آیا با ورود به کانادا میشود  فرم حالت اضطراری درخواست  کرد برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم.وآیا اصلا راهی برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم  وجود دارد.
۳- آیا قبول شدن در دانشگاههای ایران امتیازی برای ورود به کالج و یا دانشگاههای کانادا محسوب میشود.

 

پاسخ:

ادامه ی نوشته

تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۲۸۸ دیدگاه

بر اساس توضیحی که انجمن ایرانی کانادایی مشاورین از سفارت کانادا در دمشق دریافت کرده اند آخرین وضعیت این سفارت به شرح زیر است:

۱- این سفارت هیچ پرونده جدیدی را نمی پذیرد و پرونده ها به دیگر ویزا آفیسها ارسال می شوند

۲- در مورد پرونده های سابق همه آنها به سفارت دیگری در منطقه فرستاده خواهند شد که متقاضیان باید منتظر دریافت نامه از سفارت جدید باشند.

۳- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته نشده است کلیه مکاتبات با دمشق خواهد بود و ایمیلها به ویزا آفیس مربوطه فوروارد می شود ولی تنها در مورد تغییر نشانی پستی؛ تغییر نشانی ایمیل و درخواست بستن پرونده مکاتبه کنید. ادامه ی نوشته

اعلام نرخ ثابت ارز از سوی کنپارس و چند نکته

۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ۲۴ دیدگاه

مدتها بود که به دلیل نوسانات قیمت ارز از سوی موکلین و علاقمندان به عقد قرارداد پیامهایی را دریافت می کردم که گویای فشار روانی ناشی از بالا رفتن قیمت ارز و نگرانی در مورد سرنوشت قراردادی که با ما دارند و یا خواهند بست؛ بود. نگرانی ابراز شده این دوستان به درستی این بود که ما نمی دانیم که تا سال اینده چه میزان تعهد مالی داریم. وضعیت مالی ما به تناسب قیمت ارز تغییر نمی کند و قدرت خرید ما کم می شود اما تعهد ما چون دلاری است با بالا رفتن قیمت ارز بالا می رود.

این دغدغه البته از طرف ما کاملا قابل درک است اما از سوی دیگر هزینه های ما نیز به دلار پرداخت می شود و برای حصول اطمینان از ارایه خدمات ناچاریم که به گونه ای عمل کنیم که توان پرداخت این هزینه های دلاری را در آینده از دست ندهیم.  ادامه ی نوشته

بیبلوس؛ رستورانی زیبا و متفاوت در مونترآل

۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶ دیدگاه

مدتهاست که فشار کار با توجه به وضعیت پیش آمده که خوانندگان بهتر از من می دانند به گونه ای بوده است که وقتی برای دمی با خانواده بودن و گشت و گذار را نداشته ام و این از تعداد بالای کامنتهای بی پاسخ همین وبلاگ البته هویداست. کانتر سایت عدد ۸۹ کامنت منتظر را نشان می دهد که البته قول می دهم امشب همه آنها را پاسخ گویم. بگذریم؛ روز شنبه فرصتی دست داد تا به رستورانی ایرانی در مونترآل برویم که سالهاست از وجود آن با خبریم ولی هرگز فرصت رفتن بدست نیامده بود.

رستورانی به نام بیبلوس BYBLOS در قلب منطقه زیبای پلاتو که محله ای فرانسوی نشین در شمال شرق مرکز شهر است و بیشتر مورد علاقه قشر فرهنگی؛ استادان دانشگاه و به خصوص هنرمندان مونترآل است.  این رستوران در تقاطع دو خیابان Laurier و Fabre قرار گرفته است. خیابان Laurier برای آنان که پاریس را دیده اند در دم خاطره آن شهر را زنده می کند. خانه ها در این محله به هم چسبیده و متراکمند و در سالهای اخیر قیمت بالایی یافته اند و اجاره نیز در این بخش از شهر گرانتر است. ادامه ی نوشته

سفارت کانادا در دمشق بسته و پرونده ها منتقل می شوند

خبری موثق اما غیر رسمی دریافت کردم مبنی بر اینکه تا پایان ژانویه رسما سفارت کانادا در سوریه تعطیل می شود و وضعیت انتقال پرونده ها نیز اعلام می شود.

گفته می شود پرونده های موجود در این سفارت به یکی از سه سفارت کانادا در کشورهای لبنان؛ اردن و یا ترکیه خواهد رفت که در این میان به نظر می رسد شانس رفتن پرونده های ایرانیان به آنکارا بیشتر از دو کشور دیگر است. اینکه پرونده ها به کجا خواهند رفت در پایان همین ماه اعلام می شود.

در هر صورت بیش از این خبری در دست نیست و تقاضا دارم دوستان از ارسال سوالات و درخواست اطلاعات بیشتر خودداری کنند.

 

مشکل ایرانیان برای اقدام از طریق سرمایه گذاری حل شد

۵ بهمن ۱۳۹۰ ۱۳ دیدگاه

بعد از مدتها دریافت خبرهای بد این خبر خوبی است

خبر کامل را در سایت بخوانید