بایگانی

بایگانی دی

موضوع مدیکال متقاضیان کبک به دولت کبک مربوط نیست

سوال:

من حدود یک سال قبل در سوریه مصاحبه داشتم و قبول شدم. اما ۴۵ روز قبل برای کاری به ترکیه رفتم. من به هتل پارکسا رفتم تا جهت دریافت مدیکالم سوال کنم. وقتی با یکی از افیسرها انگلیسی صحبت کردم ناراحت شد که چرا فرانسه حرف نزدم .دعوام کرد که چرا اصلا به انجا رفتم .

اسمم را یادداشت کرد.الان خیلی نگرانم.چون دیدم داشتند به همدیگرمیگفتند که این فرانسه بلد نیست چطور قبول شده؟ ..حالا چه باید بکنم؟وقتی من مصاحبه داشتم از من مدرکی نخواستند چون خیلی خوب فرانسه صحبت کردم.

 

پاسخ: ادامه ی نوشته

تلاش برای حل مشکل بیمه در برنامه های نیروی متخصص کبک و فدرال

به دنبال تهیه مستندات برای قانع کردن اداره مهاجرت در ارتباط با بیمه هستیم. باید ثابت کنیم که نداشتن بیمه به معنی زیر سوال بودن سابقه کار نیست

اینجا را بخوانید

جمعه برفی در مونترآل

سوال درباره بیماری فرزند و مهاجرت

سوال:

احتراما بنده میخواهم از طریق کبک (کارگر ماهر) اقدام کنم البته شاید تابستان سال آینده راستش فرزند بنده(۳ ساله) در حال حاضر به علت بیماری چشم(گلوکوم مادر زادی- فشار چشم مادر زادی) هر ۳ ماه یک بار تحت مداوا قرار میگیرد وتا الان هم ۸ بار تحت عمل قرار گرفته اند.
میخواستم بدانم که آیا اینکه ایشون بیمار هستند و باید دایما تحت مداوا و زیر نظر پزشک باشند میتواند دلیلی برای رد پرونده من باشد؟
و اینکه ایا دولت کبک از فرزند ما جهت تثبیت بیماریش و اینکه باید دایما تحت مراقبت باشد و گاهی نیاز به عمل دارد حمایت خواهد کرد؟(مثلا بنده اینجا بیمه تامین اجتمایی هستم و تقریبا هزینه های درمان برایم صفر است ولی با توجه به اینکه در کشور کانادا جدید الورود میباشم پس بالطبع بیمه ای نیستم)
آیا دولت مرکزی یا دولت کبک مارا تو این زمینه کمک میکنه؟

 

پاسخ:

ادامه ی نوشته

سوال درباره اظهار خلاف واقع در مرز کانادا و تاثیر آن

سوال:

سلام. من پی آر هستم رفته بودم ایران ازدواج کنم و برگشتم توی برگه دیکلرنس توی گمرک مونترال زده بودم زیر ۱۰۰۰۰ دلار دارم… ۹۹۰۰ تا بود… منتها ترکیبی از دلار کانادا و آمریکا بود و حواسم نبود که اگه آمریکا تبدیل بشه می زنه بالای ۱۰۰۰۰ تا… خلاصه افسر گمرک منو ۲۵۰ دلار جریمه کرد که دیکلیر نکردی و به ما دروغ گفتی… هر چیم بش گفتم من نمی دونستم اینو که تبدیلش می زنه بالاتر از ۱۰۰۰ تا و اینا زیر بار نرفت… ۲ تا سوال دارم:
۱- این رکورد چه تاثیری می تونه تو آینده داشته باشه؟ من دچار سو پیشینه شدم تو کانادا؟ آیا جرم مرتکب شدم؟

۲- این رکورد می تونه منو از شرایط اسپانسر شدن همسرم ساقط کنه؟

 

پاسخ:

ادامه ی نوشته

پرونده های نیروی متخصص فدرال قبل از ۲۰۰۸

سوال:

تشکر می کنم از اطلاعات مفید سایت شما، بنده در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۶ فایل نامبر دریافت کردم، ایمیل update هنوز برای من ارسال نشده که مدارک بخواهند و از اون موقع تا بحال در سایت مهاجرت In Process نشان می دهد وضعیت فایل من، لطفا بفرمائید که

۱- چه زمانی حداکثر از من مدارک می خواهند ، چون من برای امتحان IELTS مانده ام که چه موقع ثبت نام کنم

۲-دوم اینکه آیا پرونده بنده به ورشو ارسال شده یا خیر چگونه می تونم بفهمم

۳- اینکه اگر ایمیل زده باشند برای update و من احیانا ندیده باشم چه باید کرد؟

پاسخ:

سوال در مورد پول نقد همراه مهاجرین تازه وارد

سوال:

چند سوال دارم، پیشاپیش مرسی از توجه شما
۱- آیا این درسته که نمیشه در هنگام لندینگ بیشتر از یه حدی (۱۰۰۰۰$) پول نقد با خود به همراه داشت ؟
۲-برای انتقال بی خطر پول در هنگام لندینگ چه گزینه های دیگه ایی وجود داره؟
۳-داستان معاف از مالیات بودنِ پولی که هر مهاجر برای بار اول وارد خاک کانادا میکنه چیه؟ آیا صحت داره؟
۴-آیا لازم هست مقدار پولی که به عنوان اثبات تمکن مالی اعلام کردیم در بدو ورود به کشور کانادا همراهمون باشه و بتونیم اینو ثابت کنیم یا نه بعد از دریافت ویزا دیگه بحث اثبات تمکن مالی بی معنی هستش ؟

پاسخ:

 

ادامه ی نوشته

سوال درباره نکهداشتن پول در حساب برای نیروی متخصص فدرال

سوال:

در مورد وضعیت بانکی چند سوال داشتم.۱- ما هنگام تکمیل وارسال پرونده مبلغ مورد نیاز وکمی بیشتر را در حسابمان داشتیم و مدارکش را ارسال کردیم این مبلغ ایا تا اخر پروسه مهاجرت باید دست نخورده بماند ؟ ۲- اگر نه چه موقع نوبت بررسی وضعیت مالی ما میرسد؟ایا قبل از بررسی به ما اطلاع میدهند؟ ۳- اگر در طی این مدت چندین بار از حسابمان برداشت کرده وبعد از مدتی جایگزین کنیم مشکلی پیش می اید؟ نگرانی من از این است که موقع بررسی وضعیت مالی حساب بانکی ما کسری داشته باشد.

 

پاسخ:

 

ادامه ی نوشته

پوزش برای عدم پاسخ به ایمیل ها و کامنتها در چند روز گذشته

از ابتدای ژانویه فرصتی دست داد تا چند روزی به مسافرت غیر کاری بروم و متاسفانه تا ۱۱ ژانویه امکان پاسخ به ایمیل ها و نیز کامنتهای رسیده شما را ندارم هر چند هر زمان فرصت کرده ام به ایمیلم سری زده ام. خواهش من از دوستان این است که از ارسال ایمیلهای متعدد و یا گذاشتن کامنتهای تکراری خودداری کنند.

به زودی در خدمت شما خواهم بود.

اشتباه در سایت اداره مهاجرت هنگام چک وضعیت پرونده

دوستان گروه لیست ۳۸ گانه می دانند که پرونده های آنان به تدریج به ورشو منتقل می شود. اگر شما یکی از این دوستان باشید و وضعیت خود را در سایت چک کرده باشید شاید متوجه شده باشید که در اعلام سوابق پرونده در سایت اداره مهاجرت دیگر نامی از دمشق نیست  مثلا می گوید پرونده شما آوریل ۲۰۰۹ به ورشو فرستاده شده است و در بند بعدی می گوید پرونده شما در دسامبر ۲۰۱۱ به ورشو ارسال شده است.

 

ادامه ی نوشته