بایگانی

بایگانی آبان

سوال درباره معیار محاسبه سن در پرونده مهاجرت

۲۸ آبان ۱۳۹۰ ۸۸ دیدگاه

سوال:

من در زمان ارسال مدارک نیروی متخصص کبک ۳۴ سال داشتم بعداز ۸ ماه از ارسال مدارک از من مدرک زبان خواسته شد و پس از ارسال مدرک دفتر کبک در دمشق تعطیل شد و روند رسیدگی کند شد.به تازگی نامه انتظار مصاحبه در یافت کرده ام:
۱- من به زودی ۳۶ ساله می شوم ایا از امتیاز سن من کم می شود؟
۲-   به تازگی مدرک زبان c1 دریافت کرده ام با توجه به بودن در لیست انتظار مصاحبه ارسال مدرک جدید تاثیری خواهد داشت؟

 

پاسخ:

ادامه ی نوشته

سوال درباره آنچه یک تازه وارد می تواند با خود به کانادا بیاورد

۲۸ آبان ۱۳۹۰ ۲۲ دیدگاه

سوال:

بنده اخیرا اقامت کانادا را  از طریق برنامه نیروی متخصص کبک دریافت کردم. برای اولین پروازم به مونترال کانادا می خواستم بدونم ایا می تونم تعداد ۱۴ عدد فرش نفیس ابریشم وارد خاک کانادا کنم؟

 

پاسخ:

ادامه ی نوشته

سوال درباره حقوق شهروندی یک مقیم دایم کانادا

۲۶ آبان ۱۳۹۰ ۳۷ دیدگاه

سوالات:

۱- یک مقیم دایم فدرال و خانواده اش از چه حقوق و مزایای قانونی بر خوردار خواهند بود؟
۲- اگر خودمان بخواهیم از ایران زودتر برای کاریابی در کانادا اقدام کنم چه باید کرد؟
۳- آیا یک PR می تواند وام بانکی جهت خرید مسکن بگیرد؟ یا اشتغال شرط آن است؟
۴- مادر فرم های اولیه شهر تورنتو را به عنوان مقصد انتخاب کرده ایم، آیا باید در همان بدو ورود در آن جا لندینگ کنیم و در این صورت تا چه مدت باید در آن جا بمانیم؟

 

پاسخ:

 

ادامه ی نوشته

کم کردن سن: پدیده ای که تنها در ایران دیده می شود

۲۵ آبان ۱۳۹۰ ۳۸ دیدگاه

چندی پیش عزیزی به من مراجعه کرد تا پرونده او را برای اقدام در گروه نیروی متخصص فدرال به عهده بگیرم . در بررسی مدارک متوجه شدم که او متولد ۱۳۶۰ است ولی نابغه بود چون در ۱۳ سالگی دیپلم دبیرستان را گرفته بود. اینترنت را سرچ کردم ببینم نکند این همان بچه ای بود که آن روزها تلویزیون نشانش می داد و در دو یا سه سالگی کلاس اول می خواند بعد دیدم خیر این دوست ما آن کودک نابغه نیست. با وی تماس گرفتم تا راز آن بدانم و این آقای محترم اعلام کرد که بله در اصل متولد ۱۳۵۵ است ولی به دادگاه مراجعه کرده و شناسنامه اش را کوچک کرده است.

از چرایی آن سوال کردم و او گفت که این امر مرسومی است و من برای اینکه مشکل استخدامی در دولت نداشته باشم چنین کردم. ظاهرا این در بین خانمها هم شایع است و برای آنان انگیزه های دیگری هم مطرح است که بماند ….

ادامه ی نوشته

نیمه نوامبر است و هوا در مونترآل بهاری است

۲۵ آبان ۱۳۹۰ Comments off

کانادا سرزمین عجیبی است و این روزها که تهران و دیگر شهرهای ایران در برف و سرماست در مونترآل دمای هوا به ۱۷ درجه بالای صفر هم می رسد. امروز البته باد زیاد بود و باران نیز در میانه روز تجربه شد. هوای مونترآل را از این سایت پیگیری کنید

 

نام زبان ما در زبان انگلیسی Farsi نیست

۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۲۹ دیدگاه

ما در زندگی روزمره خود کلمات زیادی را نابجا استفاده می کنیم که بخشی از آن طبیعی است اما گاهی برخی از آنها آزاردهنده است البته بسته به این که به چه چیزی حساس باشید. من به استفاده از کلمه ؛Farsi؛ از سوی انگلیسی زبانان برای اشاره به زبان ما بسیار حساسم و دلیل آنرا نیز می گویم.

نخست اینکه چرا این استفاده اشتباه است یعنی چرا نباید بگوییم I speak Farsi ؟؟؟ خیلی ساده است چون در زبان انگلیسی نام زبان ما Persian است و نه Farsi.

آیا شنیده اید کسی برای اینکه بگوید به زبان فرانسه صحبت می کند این جمله را استفاده کنید I speak Francaise؟ خیر یک انگلیسی زبانی که می خواهد بگوید به فرانسه هم صحبت می کند می گوید I speak French چون نام این زبان در انگلیسی French است.

فارسی که تازه نام درست آن پارسی است نام زبان ما در خود زبان پارسی است یعنی وقتی ما پارسی سخن می گوییم این نام را به آن می دهیم همانطور که نمی گوییم ؛من به کلاس زبان انگلیش می روم و می گوییم من به کلاس زبان انگلیسی می روم  چون English در پارسی انگلیسی خوانده می شود.

دوم اینکه چه اهمیتی دارد و چرا من حساسم؟

دلیل حساسیت من این است که کاربرد این نام ما را از پیشینه فرهنگی ادبی و تاریخی خودمان در جهان جدا می کند. چندان روی اطلاعات عمومی و هوش فرنگی ها در این زمینه ها حساب نکنید بسیاری از آنان نمی دانند که فارسی همان Persian است و تصور می کنند این یک زبان مانند مثلا پنجابی است که بخش کوچکی از آدمیان به آن سخن می گویند. ادامه ی نوشته

سوال درباره اضافه کردن فرزند در پرونده کبک در مرحله فدرال

۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۸۵ دیدگاه

سوال:

با سلام آقای مختاری ،به ما از فدرال ایمیل زده شده که اگر میخواهید بچه تاره متولد شده را با خود به کبک ببرید برای دریافت csq بچه به سفارت کبک در مونترال ایمیل بزنید و شرایط را توضیح دهید حالا ما باید چه کاری بکنیم ودرمورد csq ما را راهنمایی بکنید .با سپاس از شما و همکاران محترمتان .
پاسخ:

 

نکته اول اینکه دوستان در استفاده از کلمات دقت کنند کبک اولا کشور نیست که سفارت داشته باشد و دوم اینکه اگر هم کشور بود و می توانست سفارت داشته باشد این سفارت خانه را در داخل خاک خودش باز نمی کرد. درست مثل اینکه شما به سفارت ایران در تهران مراجعه کنید. منظور شما دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترآل است. ادامه ی نوشته

بازخوردهای مثبت در تماس با نمایندگان در مورد گروه ۳۸ گانه و چند نکته مهم

۲۰ آبان ۱۳۹۰ ۷۸ دیدگاه

در پی درخواستی که در مورد تماس با نمایندگان محافظه کار عضو کمیته مهاجرت و شهروندی پارلمان و به خصوص دو عضوی که از مناطق ایرانی نشین رای آورده اند داشتیم تعدادی از دوستان به این خواسته ما عمل کردند و مکاتباتی را با این افراد از جمله با آقای Costas نماینده ریچموندهیل داشته اند که نتایج جالبی بدست آمده است:

۱- این نمایندگان بدون استثنا بسیار با موضوع با حساسیت برخورد کرده اند و اولین سوال آنها این بوده است که ایا شما در حوزه انتخابیه من بستگانی دارید یا خیر؟ به تعبیر دیگر دغدغه از دست دادن رای در این حوزه ها به دلیل روشن شدن سیاستهای واقعی اداره مهاجرت برای مناطق مهاجر نشین بسیار جدی است. ما به این نگرانی در هفته های آتی با چاپ مطالبی در نشریه پرنیان و ارسال آن برای دفاتر آنها دامن خواهیم زد. ادامه ی نوشته

هوای بهاری مونترآل در این روزهای زیبای پاییزی

۱۸ آبان ۱۳۹۰ ۲۷ دیدگاه

شنیده ها حاکی از آن است که هموطنان ما در ایران مدتهاست هوای سرد و برف و باران را تجربه می کنند و ممکن است تصور برخی از شما این باشد که اگر تهران چنین سرد است مونترآل چه خبر است.  ادامه ی نوشته

سوال درباره برنامه ها و نشستهای کنپارس

۱۷ آبان ۱۳۹۰ ۹ دیدگاه

سوال:

خیلی مایلم بدونم که سمیناری مربوط به نحوه کار یابی در کبک برگزار میکنید یا خیر. در مورد اقداماتی که قبل و بعد از رسیدن به کانادا باید در این زمینه انجام دهیم و یا مواردی که برای موفق شدن در مصاحبه باید بدانیم در مورد کبک و کلا کانادا و موضوعاتی که از نظر آفیسر در مصاحبه امتیاز بالاتری خواهد داشت.

 

ادامه ی نوشته