بایگانی

بایگانی شهریور

چه زمانی دریافت اقامت دایم ما قطعی است؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ۶۶ دیدگاه

سوال:

می خواستم در خصوص مراحل رسیدگی به پرونده های فدرال توضبح دهید.

آیا دریافت فایل نامبر به معنای قطعی بودن انتخاب فرد برای مهاجرت است و یا مرحله مدیکال نشانه قطعی بودن انتخاب فرد است؟ ادامه ی نوشته

سوال درباره تغییر اداره بررسی کننده پرونده نیروی متخصص فدرال

۳۱ شهریور ۱۳۹۰ ۶ دیدگاه

سوال:
بنده حدود ۸ ماه است که فایل نامبر دوم رابرای فدرال اسکیلد ورکر دریافت کرده ام و سوالات زیر برایم مطرح است:
۱- مدت زمان برآوردی تا دعوت به مصاحبه و مدیکال و اخذ ویزا چقدر خواهد بود؟
۲- با توجه به اینکه اخیرا شنیده ام پرونده های ارسال شده به دمشق به ورشو در لهستان منتقل خواهند شدآیا بهتر نیست که بنده خودم یک درخواست به دمشق بفرستم که پرونده مرا به یکی از کشورهای همسایه نظر آذربایجان یا امارات یا ترکیه بفرستند؟
۳- آیا اگرکلیه پرونده های دمشق به ورشو منتقل شود به دلیل حجم بالای پرونده ها تاخیر در صدور ویزا نخواهند داشت؟و به نظر شما درخواست برای انتقال پرونده ها به کشور ی دیگر در اخذ ویزا تسریع نخواهد کرد؟

ادامه ی نوشته

حضور در لیست ICCRC

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ ۱ دیدگاه

برای دوستانی که از وضعیت عضویت بنده در ICCRC می پرسیدند اعلام می کنم که در نهایت بعد از یک ماه از تاریخ ارسال مدارک نام  ما نیز به لیست ICCRC اضافه شد. شماره عضویت ۴۱۵۸۴۷

Categories: اخبار کنپارس Tags:

برنامه آینده ما برای متقاضیان فدرال (لیست ۳۸ گانه)

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ ۹۵ دیدگاه

قبلا در همین وبلاگ  و نیز وب سایت شرکت در خصوص وضعیت پرونده های فدرال ۳۸ گانه نوشتیم. تاکنون یک پتیشن و تعداد زیادی نامه اعتراضی برای هر یک از موکلین به اداره مهاجرت فرستاده ایم که هر کدام از آنها با پاسخی از قبل نوشته شده و کلیشه ای مواجه شده است. از دوستان هم خواستیم که با نمایندگان مجلس در تماس باشند و تعدادی نامه ارسال شده است که یکی از نمایندگان پاسخی باز کلیشه ای از وزارت مهاجرت دریافت کرده است.

در این یکی دو هفته با وجود اینکه بخشی از آن را در مسافرت بودم رایزنی های زیادی را با افراد متعدد انجام دادم و به نظر میرسد جای مماشات بیش از این نیست. بنابراین سه حرکت زیر را به صورت موازی پی خواهیم گرفت:

۱- اوایل هفته آینده بعد از رد و بدل کردن ایمیلهای متعدد بالاخره قرار است که دو عضو پارلمان را ملاقات کنیم و آنها را در این خصوص توجیه کنیم. نکته اینجاست که این سیاستمداران هم نمی توانند باور کنند که وزیری اینگونه مرزهای قانون و اخلاق را در می نوردد. چنین وقاحتی سابقه ندارد و در تاریخ کانادا نبوده است وزیری که حتی به پارلمان هم گزارش خلاف واقع بدهد. از اینرو باید در ملاقاتهای خصوصی پرونده های متعدد را به رخ کشید و نامه های دریافتی از اداره مهاجرت را توضیح داد. این اتفاق خواهد افتاد و در سایت نیز منعکس خواهد شد و قطعا برای فضا سازی رسانه ای ما کار ساز است اما کافی نیست. به این معنی که به تنهایی نمی تواند وزیر را به تغییر رویه مجبور کند آن هم وزیر دولتی که اکثریت پارلمان را در دست دارد

ادامه ی نوشته

کلاهبرداری در فروش بلیط هواپیما و برداشت ارقام نجومی از کارتهای اعتباری

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ Comments off

مطلع شدم که یکی از آژانسهای هواپیمایی در تابستان امسال بلیطهایی را به ایرانیان مقیم کانادا فروخته است و مسافران در بازگشت از ایران متوجه شده اند که تاریخ واقعی بلیط آنها متفاوت از آنی است که به آنها اعلام شده و در نسخه الکترونیک درج شده است. این موضوع باعث زحمت و سرگردانی تعداد زیادی از خانواده های ایرانی شده است.

برخی از این مسافران پس از بازگشت متوجه شده اند که کردیت کارت آنها نیز دهها بار بیشتر از رقم بلیط شارژ شده و آن موسسه نیز بسته شده است و کسی پاسخگوی آنها نیست.

به نظر می رسد کلاهبرداری گسترده ای بار دیگر ایرانیان کانادا به خصوص مونترآلی ها را قربانی خود ساخته است. این کلاهبرداری نیز متاسفانه این بار از سوی یک ایرانی برنامه ریزی و اجرا شده است.

از دوستانی که در این باره اطلاعات دقیق دارند و یا خود قربانی این کلاهبرداری بوده اند درخواست می کنم اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند تا اخبار رسیده دقیقتر اعلام شود.

سوال مهم: وضعم در ایران خوب است, آیا مهاجرت من درست است؟

۲۶ شهریور ۱۳۹۰ ۱۶ دیدگاه

دوستان عزیز در ایمیلهای ارسالی در مورد مصاحبه های آنتالیا پرسیده بودند که  چگونه بودند. من اشاراتی در پستهای قبلی کردم  و به طور خلاصه بسیار خوب و موفق بود ولی در مصاحبه های سرمایه گذاری و کارآفرینی بیشتر خواهم نوشت البته در سایت رسمی.

در میان سوالات زیادی که می شود و معمولا از ناحیه افرادی است که می خواهند هر چه زودتر کانادا باشند سوالاتی هم می رسد که احتمالا هر چند متر ولی دغدغه بخشی از متقاضیان است و این یکی از نمونه های آن است:

سوال:
راستش را بخواهید من ۳ ماهی است که فایل نامبر را دریافت کرده ام اما هنوز به مصاحبه دعوت نشدم
واقعیت این است که کمی راجع به مهاجرت دو دل شده ام. اگر راجع به شرایط  خود کمی براتون بگم متوجه منظورم خواهید شد. من ۲۸ سال دارم و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم
مدت ۱۰ سال هم هست که کارمند رسمی بانک هستم. و خدا رو شکر یک آپارتمان و ماشین دارم و خوب یک کار ثابت و رسمی دوستانم مدام از من می پرسند اخه تو دیگه چرا به فکر مهاجرتی؟ راستش را بخواهید هر کسی در طول زندگی به دنبال بهبود شرایطه خوب من هم به همین دلیل قصد کردم که به اونجا برم تحصیلاتمو ادامه بدم و رضایت شغلی بیشتری کسب کنم
حال از شما دوست و همراه عزیزم خواهشمندم خواهر خودتونو راهنمایی کنید که ایا به نفعش هست که به همه ان چیزهایی که طی این سالیان بدست اورده پشت کنه و از نو شروع به ساخت انها کنه؟
البته از لحن تلخم من را ببخشید اما با توجه به صحبتهای دوستان در حال حاضر واقعا  نگران تصمیمی هستم که برای زندگیم گرفتم ادامه ی نوشته

باز هم در مورد کتمان حقیقت

۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ۵۱ دیدگاه

نقطه چینها برای حفظ هویت سوال کننده گذاشته شده است

سوال:

اینجانب در خصوص مهاجرت به کانادا (کبک)چند سوال داشتم که ممنون میشوم اگر پاسخ بدهید:

۱٫      من مهندس شیمی هستم و حدود …. سال سابقه کار دارم ولی حدود …… سال از این سابقه مربوط است به کار دریک شرکت وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران است، آیا برای مهاجرت نباید به این قسمت از سابقه ام اشاره ای بکنم یعنی لازم نیست که سابقه مربوطه راارائه بدهم ؟

۲٫      بنده خودم به اتفاق سه نفر ازدوستانم در حدود ………. سال پیش یک شرکت مهندسی مشاور به ثبت رسانده ایم که من در این هشت سال بصورت کار دوم و بدون بیمه در این شرکت هم مشغول بوده ام آیا مفید خواهد بود به جای تجربه ۵ سال سازمان انرژی اتمی نامه ای دال بر فعالیت در این شرکت ارائه کنم .در این خصوص آیا لازم است روزنامه رسمی این شرکت نیز ترجمه شود؟

۳٫      من متاهل هستم و یک فرزند پسر ۳ سال و نیمه دارم حدود یک سال پیش از خانمم جدا شده ام و حدود یک ماه پیش دوباره با ایشان ازدواج کرده ام آیا این موضوع تاثیر منفی دارد بر پذیرش و آیا مفید خواهد بود اگر من و خانمم شناسنامه المثنی بگیریم تا این سابقه حذف شود(در این صورت سال تولد فرزندمان در شناسنامه ها قبل از تاریخ عقدمان خواهد بود)؟

۴٫      برا ی آزمایشات پزشکی آیا مبتلا بودن به ………. هم چک می شود و اثر منفی دارد؟چون من به ………. مبتلا هستم ولی خانم و فرزندم مبتلا نیستند

۵٫      در موضوع مهاجرت چون شخص اصلی من هستم آیا لازم است سابقه شغلی دوسال مربوط به خانمم که بدون بیمه بوده ارائه شودیا خیر؟

ادامه ی نوشته

ادامه دریافت مصاحبه نیروی متخصص کبک و یک نکته مهم در مورد برنامه سرمایه گذاری

۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴ دیدگاه

خوشبختانه هر روز چند مصاحبه کبک دریافت می شود. امشب شب آخر من در آنتالیاست و خوشبختانه همه مصاحبه ها ی تجاری بسیار خوب پیش رفت و بعد از این چند روز سخت کاری ظهر امروز توانستم با آرامش برای اولین بار سری به استخر هتل بزنم و شب نیز گشتی در خیابانهای این شهر توریستی (که ایرانیان آنرا آباد کرده اند) بزنم. شهر زیبایی است به شرط اینکه برای کار نیایید.
امروز  اما بر اساس قرار قبلی که صلاح ندیدم در سایت به دلیل امکان ایجاد استرس در موکلین اعلام کنم جلسه مسیولین اداره مهاجرت کبک با مدیران بانکهای درگیر برگزار شد.

ادامه ی نوشته

سوال درباره خروج از کانادا قبل از دریافت کارت PR

۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۷۵ دیدگاه

خوشبختانه دو مصاحیه از سه مصاحبه سرمایه گذاری کبک ما در آنتالیا بسیار خوب پیش رفته است و امشب فرصتی شد تا سری به وبلاگ بزنم. بیش از صد پیام پاسخ نداده دارم و تعداد زیادی ایمیل که باید در طول پرواز روز پنجشنبه به آنها بپردازم. برای خالی نبودن عریضه یک سوال پاسخ می دهم:

سوال:

پس از ورود به کانادا و قبل از صدور PR card چنانچه در این فاصله زمانی نیاز به خروج از کانادا بود امکان خروج وجود دارد؟ اخذ مجوزی از دولت نیاز است؟

 

ادامه ی نوشته

حضور اجباری در آنتالیا

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ۴۵ دیدگاه

امروز از مونترآل به آنتالیای ترکیه آمده ام برای همراهی چند موکل سرمایه گذار کبک که بر خلاف رسم انجام مصاحبه در مونترآل به دلیل مشکلات ویزایی در اینجا مصاحبه دارند. تا نیمه ماه سپتامبر یعنی تا ۵ روز دیگر اینجا هستم و ممکن است نتوانم آنطور که باید به سایت و وبلاگ و نیز پاسخ به سوالات برسم.

در ضمن قابل توجه دوستانی که پرونده سرمایه گذاری کبک دارند گپی کوتاه با همکارانی که از هفته گذشته اینجا بوده اند روشن ساخت که افسران اداره مهاجرت کبک سختگیری را پیشه خود ساخته اند. گویا دریافت پرونده های زیاد بعد از تعطیلی برنامه فدرال بی تاثیر نبوده است. توصیه می کنم متقاضیان سرمایه گذاری کبک با آمادگی به مصاحبه بیایند و اگر وکیل و یا مشاورشان برای آنها وقت کافی نگذاشته است به دنبال چاره باشند.